Vegetarische wijn

• TGG

Jawel, vorige week op de Engelstalige radio in Geneve. Er bestaat zoiets als een vegetarische wijn, de meesten zelfs blijken juist niet vegetarisch te zijn….

Hier kun je luisteren naar het gesprek.

http://worldradio.ch/wrs/programmes/CH_uncorked/uncorked-fining-the-wine.shtml?15914

TG

• TGG

Gaat het een keer over wijn, reageert niemand.

Ik was erg benieuwd naar het commentaar van de kenners hier, dit was voor mij een complete verassing? Overigens drink ik er niet minder om.

TG

• John Copier

Waarom denk je aan commentaar?

John

• Robèrt Koopman

Ik dacht dat het redelijk algemeen bekend was?

Het klaren van wijn kan gedaan worden met eieren, bloed, vis-eiwit en weet ik wat nog meer.

Al deze toevoegingen “verdwijnen” uit de wijn samen met de vaste delen.

Zit er dan nog iets in de wijn?

Voor echte vegatariërs blijkbaar wel.

Hoeland duurt het nog voordat wijn alleen nog in magnum verkocht kan worden.

Niet omdat het zulke mooie flessen zijn maar omdat het etiket zo groot moet worden, anders past de tekst met ingrediënten er niet op (:D

• MaartenZzzzz

Theo, het is algemeen bekend dat veel wijnen worden gefilterd met gelatine, en aangezien dat gewonnen wordt uit beenderen, klopt het dat veel wijn niet geheel diervrij is. Ik denk dat vrijwel iedereen hier dat al wist en dat er daarom weinig reacties zijn gekomen.

• Ruud Göebel

Theo en ik kon niet reageren omdat de geluidskaart van mijn computer kaduuk is:S Voor gewone vegetariërs zoals ik is het veelal niet zo'n probleem, dat gebruik van dierlijke klaringsmiddelen. Veganisten zullen er wel een probleem van maken. Ik maak me meer zorgen over de hoeveelheid, spinnen, kevers, wantsen, slakken en zelfs slangen die in de oogstwagen terecht komen bij machinaal plukken:)

Ruud.

• John Copier

Die gaan gewoon mee. Dacht jij dat die onderweg uitstapten?

John

• TGG

John,

Ik wist het niet (kan ook aan mij liggen natuurlijk), vond het zelf erg ver gezocht. Weet niet of je naar het interview hebt geluisterd, maar daar zij men dat als je echt vegetarier zou zijn, je de meeste wijnen niet zou kunnen drinken. Nogmaals, voor mij erg ver gezocht.

TG

• merijntje mortirolo

>:D<

• MaartenZzzzz

Vergeet deze jongens niet.