Een vraagje over Mas de Daumas Cuveé Emile Peynaud

• VinnoTIM

Beste wijnleraren,

Ik heb weer is een vraagje, Zoals de meeste van jullie weten ben ik wel een aardige fan van Mas de Daumas Gassac!!! Ik was net weer op zoek op het www naar weer wat leuke flesjes.

en ik kwam tot mijn verbazing tegen ‘Mas de Daumas Cuveé Emile Peynaud’ een sap waar 2000 flessen van worden gemaakt 100% Cabernet Sauvignon met het advies drinken binnen 3 jaar of naar 5 jaar daarna gaat die in diepe slaap en moeten we 15-20 jaar wachten….Staat deze cuvee boven de ‘Normale Mas’!!! of……En wie iemand of je dit ook bij Okhuijsen kunt krijgen…of waar anders!!!

Groet Tim

• TGG

Tim,

Weet in ieder geval dat je ze rechtstreeks kunt kopen, zijn wel prijzig….. Kreeg vorige week de mailing binnen voor de primeur, weet zo niet wat ze kosten. Kijk vanavond ff. WIl ze wel bestellen (zijn hier zeker goedkoper dan in NLD), en naar je sturen.

Theo

• Juan

Hoi Tim,

Is inderdaad de cuvée prestige van Mas Daumas. Zeker geen verkeerde wijn, maar zijn geld niet waard in verhouding tot de “gewone” Mas Daumas.

Hasta Luego

John

• VinnoTIM

Heren,

Ten eerste mijn dank voor jullie reactie,

Theo

Misschien ben ik wel geintresseerd in jou aanbieding om het voor mij op te sturen, Alleen dan wel voor de gewone mas en niet de Cuveé prestiege.

Juan

Mijn dank is groot, dan zal ik het ook niet gaan aanschaffen!

Terug naar mijn glas Stella Flora van Maria Pia Castelli 2006!!

50% Pecorino, 30% Passerina, 10% Trebbiano en 10% Malvasia di Candia

Goud…bijna dik pisgeel!

18 maanden nieuw eiken enfora gemaakt ligt oxidatief

6 maanden fles

Tropisch fruit, appel, peer, zeer veel aroma's

Een toppertje uit de Marken/Marche

Doet me denken aan de Chassagne Montrachets 92&93 en Puligny Montrachets 91&92 bij Louis Jadot eerder dit jaar!!!

Voor mij een groots glas!!!! 94/100 met een leventje tot ergens 2015!!!

Gegroet

• Eelco van Wieringen

“18 maanden nieuw eiken enfora gemaakt ligt oxidatief ”. Is dit echt je eerste fles vandaag? ;)

• VinnoTIM

Ja Eelco het is me eerste flesje, Alleen ben ik wat woordjes vergeten en ben ik koning van de schrijffouten!….18 Maanden nieuw eiken op amfora stijl stijl gemaakt oxidatief…..zo wel duidelijk:D

• Eelco van Wieringen

Nog maar 5 fouten, je vordert. Hoe is de wijn?

Salut,

Eelco

• VinnoTIM

Beste Eelco,

Op naar de 4 fouten!:D

Maar de wijn was fantastisch, helemaal mijn stijl een laag alcohol percentage 12%, Mooi hout, dik sap jong en toch al lekker rijp, dat geoxideerde mag ik wel.

Ik ga er nog wat meer van inslaan!

Gegroet