Zoete Keller?

• Hendrik de vierde

Dat is mooi leesvoer Freek waarvoor mijn dank.

Die Keller is dus helemaal niet alleen zoet :D

Wat een mondwater makend verhaal!

Ich bin gespant!

je Hendrik

• Hendrik de vierde

Zeau,

dat was een leuke avond!

In het glas 15 wijnen van dhr Keller. 8 droog en 7 zoet(er)

Het begon al heel aardig met de SilvanerS en Weisburgunder. De instappers, maar zeer zuiver en crisp

Verder in de droge sector de Kirchspiel, Hubacher , en de Morstein, en Absterde Westhofen.

Uitschieter was de G Max. Geen idee waar deze naam op slaat, maar in een uitsluitend mannen gezelschap geeft het “stimmung ”:D

Kenmerk van al deze wijnen is de schone, frisse, crispy kwaliteit. Gewoon heerlijk.

In de zoetere serie zat een piraat verstopt (Berenauslese 2005 van Paulinshof) Ook een topwijn, maar toch duidelijk niet van het Keller niveau. Aantekeningen natuurlijk weer vergeten mee te nemen, maar onvergetelijk was de laatste wijn.

Westhofener Kirchspiel TBA Goldkapsel 2003. Deze wijn alleen al was de moeite waard. Wat een kanon!

In de afther party verbleekte een piraat als b.v. de Yquem 2004 volledig.

Het hele gezelschap werd nog wel op het verkeerde been gezet door een Udo wijn:

Mullineux Straw wine 2008. Heerlijk glas, met een fris appeltje, en een bos ander fruit voor een fractie van de TBA prijs.

Niemand die op het idee kwam dat dit een nieuwe wereld wijn was.

In tweede instantie ook niemand die aan Zuid Africa dacht.

Twas weer een memorabele avond, en een prima opmaat voor de Yquem lunch van vandaag!

uw Hendrik

• Juan

Hey Harry,

Begreep van Aart dat het inderdaad mooi spul was met de TBA 2003 als winnaar.

Ook verrassend jouw mening over de Mullineux. Wij hadden hem 2 weken geleden bij de kurk proeverij. Unanieme mening van de aanwezigen: te zoet, te ééndimensionaal, niet spannend. teleurstellend glas.

Zo zie je maar weer……

Hasta Luego

John

• Ruud Göebel

Jawel beste John, als je zo'n wijn van Mullineux inzet als ong. nr. 50 in een proeverij, dan is er een kans dat niemand meer goed kan proeven na al het voorafgaande geweld! Ik heb wel wat inside informatie:) over deze dessertwijn: Niet meer te koop, meer dan uitverkocht!

Ruud.

• Hendrik de vierde

Die TBA was idd top, en alles daarna verbleekte aanzienlijk.

Die Mullineux kon daar natuurlijk ook niet aan tippen, maar hij bleef overeind (kwam natuurlijk wel uit een goede kelderX()

• Juan

sorry Ruud…laat ik je opmerking maar niet serieus nemen….alle 8 personen waren straalbezopen toen die wijn in het glas kwam…de wijnen daarna vond men overigens weer wel uitstekend…..toen waren ze weer nuchter…of juist niet? het zal wel……

Sorry dat wij op die avond unaniem deze specifieke wijn niet bijzonder vonden. So be it….

Hasta Luego

John

• Ruud Göebel

Ja John, toch wel weer leuk dat een aantal van die aanwezigen, de laatste flesjes graag wilden hebben, toen ze echt helemaal weer bij de pinken waren:) Ze zijn inmiddels op hun bestemming.:D

Ruud.

• Juan

Ruud,

De personen die ze nu in huis hebben hadden ze voor de proeverij al besteld……niet naar aanleiding van de proeverij….daar is tijdens het proeven door de personen nog over gesproken….

ik zou nu een hoop willen/kunnen zeggen, maar laat ik maar de verstandigste zijn….zoals ik al zei….het zal wel….

Hasta Luego

John die blij is dat alle flessen verkocht zijn. wijnondernemers komt succes toe!

• Ruud Göebel

John, zo is het, let it be! En al diegenen waar jij het over hebt, mogen zich melden en de flessen worden graag opgehaald!!:)

Ruud.

• John Copier

30/09/2009 Vraagje van Hendrik IV. Dit lijkt wel op uitzending gemist.

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/Wein.Gut_-_Klaus-Peter_Keller/490840?inPopup=true

Dit is van 4 april 2009 maar zeer de moeite waard.

John