Malberg Revisited-> Urzig 1

• Willem(***)

Beste Prikkers,

eindelijk is het zover, een groep Oer-Prikkers zal in de week 17-21 mei 2010 gaan proberen de geweldige herrinering aan Malberg terug te halen.

Wij hebben een mooie luxe vrijstaande villa gevonden (in de bossen van de Metropool Pünderich) met sauna, jacuzzi en tennisbaan. Wij denken dat dit zo maar een geweldige locatie kan zijn om onze wijnzonden te overdenken of…beter nog….uit te breiden…. :D

Internet aanwezig dus we kunnen de achtergebleven Prikkers dagelijkseen update geven van onze tour. Ons schema ziet er ruwweg als volgt uit:

Maandag Arriveren we bij onze villa in Punderich

Daarna een 5 gangen lunch in Hotel Moselschild te Urzig (BYO!)

Weingut Heymann Lowenstein ontvangst door Reinhart

*** sterren diner in een toprestaurant te Punderich (BYO)

Dinsdag Ontbijt

Weingut Fritz Haag ontvangst door Olivier

Lunch bij onze vriendin voor de Bloedworst

Weingut Schloss Lieser ontvangst door Thomas

Woensdag Ontbijt

Weingut Philipp Kuhn ontvangst door Philip

Lunch

Vrije middag voor sauna/tennis etc.

Donderdag Ontbijt

Weingut Schafer Frolich ontvangst door Tim

Lunch in Oberhausen

Weingut Donnhoff ontvangst door Helmut

Bonte avond in Wittlich met Marco en Jorg (BYO) X( :)-D

Vrijdag Ontbijt

Weingut Jorg Thanisch ontvangst Jorg

Lunch voor vertrek naar Nederland

We nemen voor iedere wijnboer een mooie fles wijn mee (van buiten Duitsland) uit het favoriete gebied/land van de wijnboer, een geste voor de wijnboer als waardering van ons.

We hebben er allemaal onwijs veel zin an!

Gruss Gott

Wilhelm

• Mathieu Wechseler

Veel plezier mannen! Hotel Moselschild in Ürzig is ietwat oubollig ingericht of beter gezegd klassiek, maar ik vond het eten daar zeer goed. Excellent choice! Kan wellicht niet tippen aan het ***sterren diner in Punderich, maar toch!

We kijken uit naar jullie verhalen.

Amitiés,

Mathieu

• Ruud Göebel

Willemt*** Als ik dit zo lees sta jij alle dagen achter de kachel, maar ik zie John C. daar toch ook graag bij! Met een kilo'tje of wat boerenbotert en een paar litert room en een platvorm eieren voor de broodnodige smeuigheid. Anders voorspel ik een droge boel!>:D<

Ruud.

• Juan

Het gaat weer een mooi avontuur worden!! Ik zie maar 1 nadeel…..het duurt nog 8 maanden…….:X

Over een paar weken gaan we in ieder geval en petit commité even verkennen…..dat doet niemand kwaad….:D

Der Rudi, selbstverständlich staat Copier ook achter de kachel…..Beee en Ceee vormen een bijzonder kookduo in staat om Michelin te laten twijfelen hun sterrenranking uit te breiden tot 4…..

Gisteren al een uurtje in de kelder doorgebracht om diverse flessen voor te sorteren……dat is heeeeel leuk om te doen, maar ook heeeel lastig om de juiste keuzes te maken…..pffffff en die keuzes gaan de komende maanden nog vaak veranderen B) (ik weet het…klagen met brood in je bek…)

Grüss Gott

John

• Ruud Göebel

John, goed dat die Copier ook achter de kachelt staat, dan zal het zeker tussen ons boteren, maar we zullen geen boter aan de galg smeren, ik hoop ook dat velen van ons weten dat ze een boterbriefje hebben, want zo niet dan hebben ze boter op hun hoofd, als John en Willem*** aan het koken zijn, spelen wij boter kaas en eieren. Er zal zeker van John geen haar in de boter zitten en onze wijnaankopen ter plekke zijn: boter bij de vis. Het hele gebeuren ter plekke zal gezien worden als: “Botertje tot de boom” >:D<

Ruud, die zelden met zijn neus in de botert valt;)

• MaartenZzzzz

Klinkt goed…have fun!

En? Moet er een hofdichter mee om dit alles voor het nageslacht vast te leggen?

• Robèrt Koopman

Met zoveel boter in het verhaal moet het wel een ranzige bedoening worden :D

• John Copier

Enig idee waarom we nu weer met een boterberg zitten opgescheept? Malberg 2 en 3 zijn niet doorgegaan. Na Pünderich zijn de melkboeren ook weer opgelucht. Ik ga nu snel subsidie aanvragen voor boter, room en de levert van moeder gans. En die levert wordt pas echt lekker van een dossage room, cognac en een zachte blauwgeaderde Italiaanse kaas met wat peper uit de molen. Dit alles tot formaat bitterbal gerold in zwart roggenbroodkruim. Even opstijven en dan bij een Beaucastel. Port van een uitstekend huis kan ook. Voor Ruud gebruikt ons alleen de kaas. Minder lekker.B)

John