1855.com

• Martin

Ook hier weer een vervelend verhaal over niet geleverde wijnen van 1855.com, zelfs van de 2004 primeurs moet ik nog 7 flessen binnen krijgen en alles van 2005.

Zal hier ook nooit meer iets bestellen.

Voor andere gedupeerden is er de mogelijkheid om een klachtenbrief te versturen naar de

Europese Consumenten Commissie ofwel www.eccnl.eu.

Deze Europese consumenten organisatie zal de klacht in behandeling nemen en dit naar de Franse afdeling opsturen en 1855.com hiermee confronteren.

Dit nadat ik tientallen e-mails, telefoontjes en aangetekende brieven heb verstuurd en nog steeds geen idee heb wanneer de

laatste flessen uitgeleverd worden.

Een bijkomend probleem is ook de taal daar ze in Frankrijk nog geen fatsoenlijk woord Engels spreken en ik geen fatsoenlijk woord Frans kan.

Heeft er iemand nog andere suggesties om deze kwestie tot een goede afloop te laten eindigen ????

Met vriendelijke groet,

Martin

• Hendrik de vierde

Martin,

ik heb een paar jaar geleden met het zelfde bijltje gehakt.

Oeverloos bellen en mailen.

Uiteindelijk ten einde raad heb ik gedreigd het hele verhaal op het Robert Parker forum te plaatsen.

Binnen 2 dagen was alles opgelost:D

Sukses

Hendrik

p.s. onlangs toch wat Ch9dP van ze gekocht, en dat ging vlekkenloos

• TGG

Er naar toe gaan!

TG

• John Copier

Zoek medegedupeerden en cluster de eis. Ga dan naar een Nederlandse deurwaarder met een goede relatie in Frankrijk. Begin er niet aan wanneer het om een paar honderd euro gaat en schrijf af. Zelfs bij een paar duizend euro krijg je de boel waarschijnlijk niet in beweging. Ga anders oefenen op een lange adem.

John

• TGG

John,

Uit ervaring weet ik dat je in Frankrijk soms een heeeeeele lange adem nodig hebt.

Martin,

Ik weet nog wel een advocaat :), maar ben het met John eens dat het voor een klein bedrag de moeite niet zal zijn.

TG

• Olaf

Je kunt je wijnen denk ik vergeten Martin. Ook in de Franstalige pers wordt 1855.com iedere keer onderuit gehaald. Ze zitten momenteel ook in een zeer slechte financiële situatie ( hun aandeel is gezakt naar 0,64 geloof ik) en het zou me niet verbazen als ze binnen afzienbare tijd omvallen of worden overgenomen en dan meteen van naam veranderen.

Het verkopen van wijn die zie niet hadden aangekocht in primeur of wijn die ze gewoon niet in voorraad hebben doet ze de das om.

Als ik je met het Frans kan helpen laat je het maar weten. Ik wil ze ook wel eens opbellen als ‘Martin’ om in het Frans de puntjes op de i te zetten maar of het iets uithaalt weet ik niet.

Ik heb het destijds met de 2005 bij Châteauonline.fr gehad (die nu overigens te koop staan omdat een hoofdaandeelhouder ertuit stapt). Heb het toen op de blog van de Grand Jury Européen gezet en binnen een week kreeg ik bericht dat me wijnen geleverd zouden worden.

Ik zou zeggen zoek de publiciteit in Frankrijk.

• Olaf

Schrale troost, je bent niet de enige:

Delivery problems (met een antwoord van de ‘president’ van 1855)

1855

• Olaf

Martin, het e-mail adres van ‘le president’: e.sauty@1855.com

• TGG

Een reden om niet altijd op internet voor het goedkoopste te gaan!

Theo

• Robèrt Koopman

Maar dat weet je niet van te voren!

Er zijn anderen die misschien wel gewoon leveren.

Maar goed, 1855.com is hier wel al vaker voorbij gekomen als “onbetrouwbare” handelspartner.