1855.com

• iRalph

het is natuurlijk onzin om ‘oplichting’ gelijk direct causaal te verbinden met internet! dat past in de serie: nederlanders lopen op klompen, belgen zijn dom, duitsers graven kuilen en amerikanen kunnen geen wijn proeven

• TGG

Robert,

Ik vind het niet erg slim (is de mening van…) om zomaar een hoop geld jaren vooruit te betalen aan een internetwinkel waar je eigenlijk weinig van weet en in het buitenland. Als je gewoon je wijn in de winkel haalt, dan betaal je als je geleverd krijgt. Ja, natuurlijk is de winkel vaak duurder, maar ja, de value die je krijg is natuurlijk wel een stukje voorraad dat ze hebben. Voor Primeur heb ik het overigens nooit begrepen om jaren vantevoren te betalen.

Natuurlijk zijn er ook vele goede en betrouwbare internet winkels (die wil ik niet tekort doen), bestel zelf ook wel eens, soms zelfs betaling na levering op factuur.

Theo

• Robèrt Koopman

@Theo: natuurlijk heb je gelijk, betaal nooit een vermogen vooraf aan een bedrijf wat je niet kent.

Maar was 1855.com in het verleden, langer dan 2 jaar geleden, wel een betrouwbaar bedrijf?

Dan denk je al snel dat het wel goed is, ga je er toch mee in zee en zit je later in de boot.

Gelukkig heb ik geen slechte ervaringen met internet aankopen.

Koop overigens zelden wijn via het internet, doe dat louter bij betrouwbare bedrijven.

Hmm.. ik krijg altijd een factuur bij de wijn geleverd dus ik loop het risico niet (:D

• Robèrt Koopman

@Ralph: deze conclusie is natuurlijk iets te gemakkelijk, zo schreef Theo het niet.

• Mathieu Wechseler

Een aantal jaren geleden kocht ik nog weleens wat bij 1855.com, ook Bdx “en primeur”. Dat verliep altijd naar volle tevredenheid. Daarna heb ik nooit meer iets bij ze gekocht omdat ik betere adressen vond en andere wijnen zocht.

Martin, als ik naar 1855.com in het Frans moet bellen, zeg het maar. Echter aan de reacties hierboven te lezen, zal dit weinig uithalen. Maar proberen kunnen we het altijd!

Amitiés,

Mathieu

• John Copier

Wanneer 1855.com zou omvallen is dat voor de afnemers jammer. De naam 1855.com is trouwens een ijzersterke naam. De naam alleen al geeft vertrouwen en degelijkheid. Helaas is de praktijk weerbarstiger.

John

• TGG

Klopt wel allemaal Ralph :P

TG

• Martin

Beste mensen

Degene met een zinnig antwoord in ieder geval bedankt.

Ook ik ben al een hele tijd terug overgestapt naar een betrouwbare Nederlandse importeur oa Ton Overmars, le vin en direct, cordier exceptional en wijnimport Bart.

Echter dat ik aan dit avontuur begon was ik nog lekker groen en aangezien 1855 op de euronext genoteerd staat dacht ik dat zit wel snor.

Uiteraard speelde het ook mee dat je gewoon per fles kan bestellen, wat niet overal kan.

Ook op dit moment als je 1855 googled kom je toch niet heel snel negatieve ervaringen tegen.

Anders had ik daar nooit besteld.

Mijn adem is heeeeeeeeeel lang dat moet ook wel als ik nu nog met 2004 primeurs bezig ben en zal er alles aan doen om nog er nog iets uit te halen, moet toch nog zo een 30 flessen 04 en 05 ontvangen.

Ik zal wel even blijven prikken hoe het met de ECC uitpakt, mischien hebben anderen hier nog wat aan.

Kan het niet laten nog 2 wijntips gewoon uit de slijterij - Quinta do Crasto reserva 2007 en - Forradori Granato 2004.

Met vriendelijke groet,

Martin

• jac. de feyter

Beste Martin,

Toch een beetje eigen schuld-dikke bult.

Er zijn een heleboel wijnwinkels met verstand van zaken

en met een eigen gezicht dat aanspreekbaar is voor klachten.

Eens te meer een reden niet voor een halve euro goedkoper

het internet op te zoeken….

Jacq.

• Eelco van Wieringen

Het simpele gegeven dat je een halve euro meer spendeert aan een fles, geeft mij nog niet de garantie dat ik tegen “een eigen gezicht dat aanspreekbaar is voor klachten” aanloop. Daar zijn andere dingen voor nodig.

Salut,

Eelco