Bordeaux proeverij

• Bart1974

Geachte prikkers,

Vorig jaar heb ik een blinde Bourgogne proeverij georganiseerd voor een 10-tal wijnvrienden, via een wijninkoper uit Beaune ben ik kunnen geraken aan een fantastische mix van enkele bekende en minder bekende rode Bourgognes. Wijnen varieerden tussen € 8,- en € 150,- en waren allemaal zo goed als op dronk (1999 tot 2007). Uitkomst was een top tien, waaronder een aantal verrassingen.

Gezien de vele positieve reacties van de aanwezigen wil ik graag een vervolg geven aan deze avond. Dit jaar wil ik graag een andere Franse streek belichten met een zelfde opzet. Ik begrijp dat het onmogelijk is met 15 wijnen een streek volledig te beschrijven. De insteek is de aanwezigen een breed pallet van smaken voor te schotelen waarmee we de betreffende streek kunnen karakteriseren.

Mijn vragen zijn concreet:

- Welke streek leent zich voor een dergelijk avondje en aan welke rode wijnen moet ik dan denken ;

- Hoe geraak ik aan de wijnen zonder daarvoor stad en land af te rijden;

Hopelijk kunt u mij in de goede richting helpen zoals reeds eerder het geval is geweest.

Bij voorbaat dank voor de moeite,

Klinkende groet,

Bart

• John Copier

Momenteel loopt er in de grote Franse supers nog de “Foire aux vins 2009”. Overigens loopt het nu zo'n beetje af dus de schappen zullen wel leeg raken. Echter je krijgt dan op enige honderden 4-kante-meters Bordeauxbreed voorgeschoteld. Snel dus naar Frankrijk.

John

• John Copier

Kijk ook even bij de zoekfunctie rechtsboven. Geef in Auchan.

John

• Dick Schinkel

Bart,

Jullie uitkomst was een top tien, waaronder een aantal verrassingen………………..

Welke ?

Met smakelijke groet Dick.