Bourgogne GC

• Chris

Gistermiddag/avond weer eens een GC Bourgogne gehouden met een aantal vrienden.

Hier de line up en mijn score er achter, als iemand een pn wil hoor ik het wel.

Eerst maar de lineup. 2 indrinkers waarvan een met kurk ( Santeney)

Ht-cote –de –Beaume la Combotte 2004 Fr.Charles . lekkere indrinker 14/20

Santeney 1er cru clos de Tavannes 2004 D&F Clair. Kurk dus geen score

1st flight met 3 Cortons.

Corton Clos de Roi 2004 P.dubruil-Fontaine mooie donkere onder toon 16.5/20

Corton 1999 Captain-Gagnerot, heerlijke sappige Corton 16.5/20

Corton Pougets 1995 Rapet. Iets te oud naar mijn smaak maar toch nog 16-/20

2de Flight.

Clos Vougeot 2004 J.M Millot hier begint het echte werk! 17-/20

Clos-st-Denis 1999 Amiot WOTN 18/20

Echezeaux 1998 Bocquenet. Altijd donker en geconcentreed 17/20

3de Flight.

Puligny-Montrachet 1er cru 1996 J.C Bachelet .Heerlijke indrinker alive and kicking 16.5/20

Chablis CG La clos Droin 1998 te oud, oxidatieve tonen/sherry 14/20

Corton-Charlemagne 1997 Rapet. Idem 14/20

BBM 1996 J.C. Bachelet. 17/20 viel iets tegen nu.

Springfield Methode Ancienne 2006 ZA de verrassing v.d. avond samen met de Puligny 1er cru, kost de helft van een BBM maar smaakt een fractie lekkerder 17+/20

met dank aan Udo voor de snelle levering.

Tot zover het officiële gedeelte waarna de afterparty wijnen verschenen

Elzas. Pinot noir. Rene Mure. Typische Elzas in rood 15.5/20

Clos de la Roche 2006 Amiot zo jong al heerlijk/ toegankelijk 17.5/20

Corton-Charlemagne 2006 van Rolle een echte top wijn zo moet een Corton-Charlemage smaken! 18/20

Corton-Charlemagne 2004 Captain-Gagnerot. Nog niet op dronk, iets gesloten maar komt er wel 17/20

Gr.Chris,

• Dick Schinkel

Hoi Chris,

Clos-st-Denis 1999 Amiot, ben ik wel benieuwd naar je PN……………..

Met smakelijke groet Dick

• Chris

Komt die Dick,

8. Clos-st-Denis 1999 Amiot WOTN 18/20 Middel rood bijna geen verkleuring, zeer fijne neus met daarin klein rood fruit ( w.o. aardbei) ondersteunt door luxe hout , smaak is alles behalve simpl, zeg maar gelaagd met steeds een mooi spel tussen de zuren en het nog volop aanwezige fruit , geen power wijn( de tannines zijn mooi afgebouwd) maar meer op elegantie gemaakt met een minuten durende afdronk een terechte 18 punten, houd dit nog wel een aantal jaren vol minstens tot 2011.

Gr.Chris,

• Udo Göebel

Gisteren een leerzame middag les gehad van Karel de Graaf in het kader van Magister Vini. Een van de punten die naar voren kwam is dat veel witte Bourgogne's tussen 1996 en 2001 oxydatie problemen hebben, niemand weet precies waar het aan ligt. Het is op zich wel een bekend verhaal, maar als je die dure flessen in de kelder hebt liggen kan ik me voorstellen dat je ze met vreze opent. In deze serie dus ook twee wijnen vrijwel over de kop en twee in orde.

Ben blij dat het een mooie proeverij is geworden X(

tuut tuut Udo