welke vogel....? DE Honivogl!

• Juan

Gisteren zat ie weer in mijn glas……..DE Honivogl!

In een wijnbar in Rotterdam…….even wat zaken bespreken….even een blik in de kelder werpen…..en wat ziet mijn oog……een Hirtzberger Smaragd…even kijken of het de……..jawel het is er 1…..wie had dat verwacht?…..Een Honivogl….ook nog een dijk van een jaar ook…..de 2006!……..ik vroeg aan mijn gesprekspartner (een enorme liefhebster van mooie wijnen) of ze deze wijn al eens gedronken heeft………WAT? zegt ze……Grüner Veltliner uit Oostenrijk? Ik hou niet van lichte witte wijnen met te veel citrus……ghehehehehehehe…openrukken die fles dus!

Even op ijs, en 10 minuten later in ons glas………..neus in het glas…….BOEM! YIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Mijn gedachten schieten alle kanten op….eindeloze bloemenvelden, strak blauwe lucht, de 1e aflevering van Baywatch, Katja Schuurman, De Malediven…..nondeknetter wat een wijn!! Schofterig dik zonder zwaar te zijn…tropisch zwoel fruit in het kwadraat flirt continu met terroir! De afdronk doet me denken aan de benen van mijn 3e vriendin…..ook daar kwam geen einde aan……op de achtergrond hoorde ik mijn gesprekspartner een doosje van 24 flessen bestellen……ach ja…..hoe kon zij nou weten dat er jaarlijks maar een paar flesjes van deze zeldzame Vogel naar Nederland komen………

In bed kwam de Vogel nog een paar keer voorbij vliegen…..totdat ik in slaap viel met een glimlach op mijn gezicht……

Hasta Luego

John

• Dick Schinkel

John,

Kijk ff op :

http://www.winespecials.de/rubrik75_de.htm

Ook voor magnums en nog grotere joekels >:D<

Met smakelijke groet Dick

• WilD

De laatste tijd was het wat rustig met je PN's:S, maar je bent er weer…..Prachtige proefnotitie…… Je had dichter moeten worden. Heerlijk:)

• Jeroen

Mooie vogels hahaha

Overigens Dick ik ken een klein zaakje waar die magnum een stuk voordeliger is

• Juan

bedankt Wil……te veel eer…..

Hasta Luego

John