VDP-Weinversteigerungen 2009

• John Copier

Alweer een eeuwigheid geleden dat ik bij de “Forstmeister” in Saarburg ben neergestreken. Dat moet ergens midden '90 zijn geweest. Staat vanaf nu op mijn lijstje. Ben je in de gelegenheid dan is een bezoek een openbaring.

Maakt gebruik van hout. John T dit is wat voor jou. Zit je niet een dezer dagen aldaar??? dan zou ik tijd inruimen en een afspraak maken. Laat me dan weten wat de huidige stand van zaken is. Met zijn wijn!!!!!!!!! en niet met z'n vriendin.

http://www.multikulinarisch.de/kulinarische-pressemeldungen/78_vdp-weinversteigerungen-2009.html

John

• albert

John,

Ik heb de wijn geproefd en hij was volstrekt tijdloos, alsof hij 2 jaar oud was!

Verder was op de Nahe veiling de Eiswein ‘Januar’ van Donnhoff subliem.

De beste “laat geoogste” Eiswein die ik ooit heb geproefd.

Met een aroma van gele rosen!

• Ruud Göebel

Beste Albert, wat is in hemelsnaam: “laat geoogste Eiswein” Ik wil echt heel graag bijleren.;) en ik ga verder ook maar uit van gele rozen.:)

Ruud.

• Willem(***)

Ik heb een stagiere en zijn vader kweekt rozen. Gele, Rode, zwarte, Oranje en zelfs gemengde kleuren..

Heb hem gevraagd om het verschil in geuren (en of dit er is) te benoemen (of zijn vader).

Kan nog wel eens een leuk antwoord gaan worden :)

gr

W

• John Copier

Albert,

Heb je het over de in het bericht genoemde ‘89er Saarburger Rausch Riesling Eiswein, die voor de lieve duit van € 1213,80 in andere handen overgaat, of heb je het over de thans op het “Gut” geproduceerde wijnen? Tijdloos zoals jij het noemt kan zowel negatief als positief worden gelezen. Laat ik het er op houden dat de ’89er niet door de tijd is aangetast en door jou als een geweldige wijn wordt gezien. Is dat juist?

Alle Eiswein is toch laat geoogst? Goed je hebt natuurlijk een uiterste datum. Is dat het geval met die wijn van Donnhoff - en zo ja - dan zullen anderen toch ook laat Eiswein geoogst hebben en lijkt het mij derhalve niet zo bijzonder. De condities voor het oogsten van Eiswein is voor de hele periode op de vingers van één hand te tellen. Derhalve zal er bij laat oogsten weinig vroeg oogsten zijn. Of kleun ik nu door. Ik breng in herinnering het laatste jaar. Toen was er een korte periode in december en daarna was het over. Donnhoff kan er natuurlijk uitspringen. Ik heb geen ervaring met die wijn. Lijkt mij lekker.

John