Eerste bericht Beaujolais nouveau 2009

• TGG

Och, daar gaan we weer. Er mag weer niet over Beaujolais geschreven worden en zeker niet over de nouveau. Erg voorspelbaar heren.

Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die van wijn genieten zoals het oorspronkelijk voor bedoeld is, gewoon gezellig en lekker, geen geouwehoer toen er nog geen parkerpunten bestonden!

TG

• Willem(***)

ghehehehehehehehehehehehehehehehehehe…

>:D<

• romke van dijk

Olivier Dupardon is een serieuze wijnmaker, leuk om zijn enthousiaste bericht hier te lezen.

Zijn Morgon is echt een wijn met concentratie, ruggengraat en persoonlijkheid.

Valt me altijd op dat de laatste flesjes het lekkerste zijn. Dan is de wijn zo een 3 jaar oud.

Nouveau is helemaal niet mijn ding en berokkend de streek veel imagoschade.

Groet,

romke

• Robèrt Koopman

romke van dijk Schreef:

——————————————————-

> Nouveau is helemaal niet mijn ding en berokkend de

> streek veel imagoschade.

Maar het verkoopt toch wel als een dolle?

En dus snel geld voor de wijnboeren.

Als het alleen maar negatief zou zijn waarom maken ze het dan nog?

OK, het is ook niet mijn wijn maar “afbranden” is niet mijn methode om dat kenbaar te maken (:D

Een “echte” Beaujolais is niet verkeerd, moet er weer eens wat zien te bemachtigen!

• Mathieu Wechseler

Wat voor rosé geldt, geldt ook voor Beaujolais Nouveau. Er wordt een heleboel bagger aangeboden. Neemt niet weg dat je ter plekke of bij de betere wijnhandel acceptabele nouvooo's vindt. Het zal nooit een grootse wijn zijn, net als rosé, maar de eerste wijn van het jaar kan voor sommigen best een aangename beleving zijn. En dat moet gerespecteerd worden.

Amitiés,

Mathieu

• TGG

Mathieu,

Geld dat niet voor alle wijn… of zelfs voor alle producten….

Ik gaat denk ik over een paar weken toch maar eens een flesje nouveau openen.

Theo