Restaurants ? Krov/trarbach

• Chris

Ga morgen een weekje Moezel doen, zit in de buurt van Krov en Trarbach zoek een leuk restaurant in de buurt, hoeft geen *** te zijn maar lekker ontspannend en goed verzorgd.Ben even te vroeg om bij Willem* en Co aan te schuiven te Punderich :( maar ga wel even langs Keer-Kieren om wat wijn te proeven/kopen, waar moet ik nog meer zijn?

Gr.Chris,

• Willem(***)

Ik bespeur serieuze vouten in uw tekst B)-

• Chris

Ik zou 't niet weten, zie alleen maar sterretjes voor mij ogen(:P)

Chris,

• John Copier

Wanneer het om gezelligheid gaat en je tegen en op de schoot van je buurman of vrouw geen bewaar vindt is dit een heel aardig adres. Wel een afspraakje maken want de kans dat het mudjevol zit is erg groot. Zorg dat je stem ook gemeerd is want het kan zo maar zijn dat er een trekzakpiano rondloopt. Tenminste op vrijdag en zaterdagavond.

http://www.weingut-dreigiebelhaus.de/

Gewoon lekker en goed Duits eten. De wijnen van het huis zijn van gemiddeld niveau. Oh ja het is een “Strausswirtschaft” dus limonade verkopen ze er niet. Producten komen allemaal van eigen Gut of omgeving.

Vraag aan je buur of buuf waar je voor de rest van de dagen goed kan eten. De eigenaar van de “Strauss” zal je wel verder helpen op je tocht naar wijnadressen.

Kom je daar niet uit dan is het volgende adres de moeite waard. Het is een beginnende wijnboer en staat op de kwaliteitsladder op de onderste sport. Het zou mij niet verbazen wanneer deze man over een jaar of 5 in de eredivisie van de Mosel meespeelt. Voorwaarde is dan wel dat hij wijngrond bijkoopt want van een halve hectare kan je geen deuk in een pakje boter slaan. Wijnmaken kan hij.

Weingut Christian Klein. Zit aan de Moselstrasse 25 in Kröv. Om een afspraak te maken moet je even langsgaan. Het kan zijn dat je dan in Trarbach moet zijn om te proeven.

http://weingut-christianklein.de/

John

• Marco

Iets verderop zit in Erden : “Zur Ratsschenke”". Geweldig goed eten, geen super-top, maar de kok kookt met zijn hart en komt af en toe langs om met zijn gasten te praten.

Perfekt eten voor democratische prijzen. En een wijnkaart met meer dan 40 wijnen van 18 producenten.

Een echte aanrader! Zit midden in het dorp.

Gr,Marco