Prijzen Champagne

• André

"Sales of champagne, for which Britain is the largest export market, fell by 45 per cent in the first six months of this year….. In Britain they were reduced by 16 per cent as consumers opted for cheaper sparkling wines such as cava and prosecco and companies cut back on entertaining.

They are already selling it in France at 8 or 9 euros a bottle"

Zouden hierv de prijzen ook omlaag gaan? Goede Champagnes voor onder de EUR 20,– zou mooi zijn.

Wie ziet ze te koop? Waar?

André

• w3ssen

Andre, ik ben hard op zoek geweest naar Franse Bubbels voor de cursus a.s. maandag… 't valt niet mee een fatsoenlijke fles voor onder de €20 te vinden. Nu kan ik wel wat regelen met personeelskorting enzo, maar dat is niet echt de bedoeling.

Als iemand hier een tip heeft, zou inderdaad prettig zijn!

William

• Ruud Göebel

William, als het Franse Bubbels" moeten zijn, waarom dan geen Crémant de Bourgogne of d'Alsace of een mooie Saumur! Is niets mis mee en vaak zelfs onder de € 10.-

Ruud.

• w3ssen

Ruud, naast de “andere” bubbels, deze keer de Cremant de Bourgogne, wordt ook “echte” Champagene gebruikt in de les om het verschil (in prijs) te laten proeven.

William

• André

En de prijzen dalen in Engeland en in Frankrijk. Hier zie ik van een prijsdaling nog niet veel, vandaar mijn vraag.

Wie ziet dat wel?

Ook goed voor cursussen William, want zelf bij een basiscursus hoort een echte Champagne.

André

• Koen Schmitz

Ik heb laatst Taitinger gekocht bij www.winesale.nl. Zij hebben het totale assortiment van wijnimporteur Oud Reuchlin & Boelen. Vraag ze naar scherpe prijzen voor Taitinger, mij is het gelukt. Geen € 20,- maar wel heel scherp.

Gr Koen

• sjaak kaptein

Toevallig heb ik afgelopen Zondag Taitinger Champagne geproefd op Klassiek Europa.

Dat was na een Masterclass De vele gezichten van Riesling onder leiding van Lars Daniëls.

Hij liet 14 wijnen proeven uit de stal van Jacob Molendijk van Riesling & Co.

Wat een feest, wat een expressie wat een rijkheid aan Riesling variaties.

Helemaal top.

Ben daar weer graag naar toe gegaan omdat ik nog steeds veel te weinig weet van Riesling.

Heb na deze overweldigende Masterclass wat rondgedoold en gedacht wat moet ik na al dit moois nog proeven?

Er was een stand van Taitinger Champagne.

Als fanatiek Champagneliefhebber heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de witte en de rosé Champagne te proeven.

Taitinger heeft altijd een goed naam gehad.

Wat vielen deze Champagnes me tegen.

Neutraal, nauwelijks expressie en zeker geen vertegenwoordiger van al het moois dat ( vooral Récoltant Manipulant ) Champagne te bieden heeft.

Jammer. Zie de laatste jaren dat Taitinger veel in de aanbieding komt.

Maar € 20,00 is voor deze Champagne nog steeds veel geld.

Sjaak Kaptein

• Dick Schinkel

Geen idee of dit “Goede Champagne voor onder de EUR 20 is ”

Kenners kom er maar in………….

http://www.buyyourwine.com/byw/RAPRD/00009001.html?ab_agid=400

Met smakelijke groet Dick

• Jeroen

wow das heeeeeeeeeeeeeeeel erg goedkoop bij de importeur in NL kost hij al 17,60