Invoer wijn uit Frankrijk

• Dekker

Hoeveel flessen wijn mag je als particulier zelf invoeren zonder gezeur te krijgen mbt accijns en douane?

Of valt het allemaan wel mee?

• John Copier

Ik heb de site naar de juiste bladz opgestart. Even de URL aanklikken en je weet het.

http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-02.html#P28_1152

John

• Guill

90 liter dwz 120 flessen wijn per persoon.

Mvg Guill

• Marco

Laatst reed ik vanuit Frankrijk met ca. 50 fl. naar Zwitserland. In Zwitserland zelf ook nog ca. 15 fl.Zwitserse wijn gekocht.

Vanuit Zwitserland reed ik weer terug naar Frankrijk, Elzas.

Van iemand kreeg ik de waarschuwing dat dit voor Zwitserland mogelijk een douane probleem is.

Wie weet hoe dit zit?

• John Copier

Ik denk dat je dat op dezelfde site kan lezen die ik eerder heb aangegeven. Zwitserland is geen EU land. Aldaar zullen inderdaad wel afwijkende regels gelden. Engeland heeft laatst ook zijn regels aangepast. Wellicht dat Theo dat weet. Kom er maar in Theo!

John

• Guill

Marco als je wijn koopt en je gaat met deze wijn naar een ander land zorg dan altijd dat je een rekening hebt.

Jij hebt 50 flessen wijn in Zwitserland (niet-EU-land) ingevoerd. Geluk gehad, want ik meen dat je er maar 4 zonder extra betaling mag invoeren. Vervolgens heb je vanuit Zwitserland 65 flessen naar Frankrijk meegenomen. Weer geluk gehad want ik meen dat je uit een niet-EU land maar 4 flessen mee mag nemen naar een EU-land. Uiteindelijk heb je die 65 flessen weer in Nederland ingevoerd. Als je een douane controle krijgt moet je kunnen aantonen waar je de wijn gekocht hebt en of er belasting betaald is.

Mvg Guill

• TGG

Volgens mij valt het allemaal wel mee. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht, en ben dat ook niet van plan om te doen. Toen ik verhuisde van Geneve naar net over de grens naar Frankrijk, moest ik meer dan 1000 flessen wijn meenemen, gewoon een paar keer in de achterbak meegenomen. Gewoon ff lachen naar de douane.

Kwam vorige maand uit USA via Amsterdam. Had 4 flessen tequilla uit USA (het echte spul, Patron Anejo), en op Schiphol 2 berenburg, 2 flessen safari voor de Miss en een fles jonge jenever (voor als mijn pa komt). Dan kom ik aan op airport Geneve, gewoon lachen naar de douane, dan de grens over naar France, en maar blijven lachen.

Nogmaal, het loopt zo'n vaart niet.

Theo

• Robèrt Koopman

Bij een verhuizing mag je “alles” meenemen zonder kosten, mits je dit kunt aantonen natuurlijk.

Als Theo een vervelende Zwitserse dienstklopper had getroffen dan was het verhaal heel anders geweest….

• TGG

Robert,

Alcohol toch niet hoor!

TG