nomen est omen

• tomm

deze avond een proefflesje dat ik van een beginnend wijnproever gekregen had gedegusteerd. had weinig zin in de fles maar een echte wijnliefhebber probeert alles, al was het maar één slok voor de opleiding.

iedereen kent het, het gebeurt je 1 op de 500 keer … kurk breekt halfweg door … met de kurkentrekker meerdere keren tevergeefs trachten het kurk nog weg te werken … kurkbrokjes komen daarbij los en verspreiden zich over de tafel … ten einde raad de kurk in de fles duwen … natuurlijk doe je dit te geweldig en spat er wijn op te tafel en op je mouw … glas uitschenken met een glas vol kurkrestjes … kurkrestjes met een zeefje wegwerken … en dan eindelijk proeven …. en wat blijkt …. de wijn heeft KURK ……………………………

goed, dit is al een groot toeval maar als je de naam van het etiket leest dan slaat het alles : J. BOUCHON !!!!!!!! … had ik vanavond niet better op de lotto gespeeld ???

wijn was :

J. Bouchon - Maule Valley - Chile : Malbec Rserva Especial 2000 - hand picked and selected

• Freek

:D:D:D

• MaartenZzzzz

Je hebt niks gemist Tomm.

Ik ken de wijn en het is een doorsnee chileen. Aardig en correct…. maar daar is alles mee gezegd. Niet spannend, geen complexiteit enzo.

Ik durf zo maar aan te nemen dat je wel iets beters hebt open getrokken na dit debacle.

• tomm

ik verwachtte er niets van. normaal gezien zet ik dit in het rekje om mee te geven aan m'n echtgenote als ze bij vriendinnen op koffieklets moet. nu wou ik er toch eens een glas van degusteren gewoon om de smaak/geur van zuid amerikaanse malbec te kennen. ik heb er weinig of geen ervaring mee.

nee niets, anders geopend. ik had niet echt zin in wijn.