Zowat een krijgertje: Volnay Les Brouillards, 1er cru, Doudet-Naudin 1994. Bewaargeschiedenis onbekend. Voor het openen wil ik er het gebruikelijke van weten.
Salut,
Eelco
Volnay is de meest verfijnde Bourgogne uit de Côtes de Beaune. Les Brouillards is een premier cru wijngaard die grenst aan de wijngaarden van Pommard.
Dat kan iets aan de verfijning afdoen, maar wel helpen bij de houdbaarheid.
Doudet-Naudin is een Bourgognehuis dat gevestigd is in Savigny Les Beaune. Zij hebben eigen wijngaarden rond deze plaats.
Voor de rest zijn ze négociant. Maar wel van het goede gewetensvolle soort.
Hun wijnen zijn altijd boven gemiddeld van kwaliteit. Zij zijn bij uitstek het adres voor oude Bourgognes en hebben daar een indrukwekkende hoeveelheid van.
Alle Bourgognes worden na 25 jaar geproefd en herkurkt.
1994 was beslist geen groots jaar en dat moet je enige reserves geven bij het openmaken van deze fles.
Ben benieuwd naar je proefnotitie.
Sjaak Kaptein
He ouwe bbq-reus, wilde met die opmerking slechts de mogelijkheid van een richting aangeven waarin de wijn zou verdwijnen. Of in het glas of in de gootsteen. Nu heb ik het precies gezegd.
Het konijn (drie jaar trouwe dienst in de Lentste kinderboerderij, sympathiek beest) bereid ik waarschijnlijk heel klassiek: bruine trappist, sjalotten, varkensspek, ingehouden specerijgebruik en een aromatische fond. Vriend W. levert wijn aan. Ik ken zijn kelder dus mijn zorgen beperken zich tot het konijn.
Salut,
Eelco
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?