Ik heb weer behoefte aan een goed glas bordooooo…..zojuist in de karaf gekiepert…..Montrose 2000……vanaf een uur of 17.00 worden de glazen gevuld…maar als ik zo ruik…kan ik me niet voorstellen dat ik zo lang kan wachten…..
Hasta Luego
John
Nou John, ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. De ervaringen mbt deze wijn zijn nogal wisselend, met Gabriel en Parker als uitersten.
Hoewel ik een groot liefhebber van het huis ben, moet ik toegeven dat ik ook mindere ervaringen heb gehad. Zo viel de 1996 afgelopen maand toch erg tegen. Misschien een dipje?
Montrose heeft meestal veel tijd nodig, zucht…Maar als je dan bv de 1990 proeft, dan weeeeeet je waar je het voor doet. Maar ik koester ook warme herinneringen aan de 1991, heel geslaagd voor het jaar.
Thijs
Nog erg donker van kleur, beetje stoffig in de neus, de wijn zit in een moeilijke fase. Lijkt heel erg veel op de Lynch Bages 2000 van Dave tijdens de Pessac blanc proeverij bij Jeroen. Je proeft de rijkheid en grootse toekomst er aan af, maar is erg lastig om er nu van te genieten (moet meteen denken aan de opmerking van Jan een paar draadjes geleden…waarom zou je uberhaupt een wijn bewaren…..nou….hierom). Afdronk is wel enorm lang…..geen score
De afgelopen tijd heb ik 2 maal de 96er Montrose in het glas gehad Thijs en dat was kicken!! 96/100 en 97/100…vrees dat jouw fles een off bottle was…….Lijkt me leuk om een paar mooie flessen bordeaux mee te nemen naar de Vinothek over 2 weken in Wittlich…..ik zit zelf te denken aan Chateau Margaux…..kan je je vast wel in vinden….
Hasta Luego
John die nu aan de Poujeaux 1997 zit…wat een klasbak van een wijn! 93/100
Haha Tim,
Nee heb ik niet, maar vind inderdaad wel dat ik recht heb op een paar aandelen……B)
Poujeaux 97 is een waanzinnige wijn. Superknap om in zo een jaar die kwaliteit te maken. Iedere keer als ik weer wat flessen tegen het lijf loop gaan ze mijn kelder in…..
Overigens Tim, ik ben wel benieuwd in welk restaurant je werkt. Ik kom graag binnenkort bij je eten (uiteraard met een paar mooie flessen, neem aan dat jullie ook het kurkgeld principe kennen)
Je mag me ook een privemail sturen met de gegevens. Kijk maar….
Hasta Luego
John
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?