PN: Crozes Hermitage 2006 Les Meysonniers

• Peter vdB

Crozes Hermitage 2006 Les Meysonniers

M. Chapoutier

100% syrah. Biologische gemaakt. Ik geloof dat Chapoutier wel enige navolging heeft gekregen in het braille dat op het etiket staat, wijn die dus blinden-vriendelijk is, en overigens volgens mij ook blindelings te kopen, want die Chapoutier weet wel hoe wijn te maken. Mooi donkere kleur. Ik ben tikje verkouden en da's lastig bij een toch nog gesloten bouquet. Rood zomerfruit, zweem van rozemarijn en pregnanter laurier. Véél rondeur en sap in de mond, tikje trekkend nog van tannines, maar ‘s morgens in de karaf en vanavond bij de maaltijd, is het volgens N. duidelijk een ’vriendje' geworden. Daar houdt ze van, wijnen die vriendjes zijn. Dat betekent soepel in de mond, in dit geval met een fluweeltoets, mon cherie achtige afdronk. Drinkt nu dus voortreffelijk, maar mag van mij nog jaren in de kelder vertoeven, want ik hou van die secundaire geuren, een stalimpressie. Dat heeft ie nu nog niet.

• Ruud Göebel

Hoi Peter, mooie en smakelijke P.N. Bedankt. Echter die stalimpressie stop ik altijd bij de tertiaire geuren en jij ook meestal!;)

Ruud.

• Peter vdB

Nou vooruit dan Ruud, die beginnen soms overigens al heel snel. Moet je eens zien wat de liefde vermag, want voor N. is dit nu al een lekkere fles. Gelukkig waardeert ze de gerijpte wijnen (mijn ding) óók…

• Eelco van Wieringen

Justum Ruud.

• Ruud Göebel

Welnu Peter, ik ga jouw zin niet ontleden en de dingen in een iets andere volgorde zetten, want dan is het ineens geen wijnprikbord meer. :D:D(:D

Ruud.