Chateau Chasse Spleen blanc 2004

• VinnoTIM

Nu in glas Chasse spleen blanc 2004….

Het jaar 2004 voor de één een matig tot slecht jaar voor de ander een wijngaard jaar….wat heeft de wijnmaker kunnen maken met zijn oogst en daar kan ik me wel in vinden.

Dit is een aardig glas….absoluut niet groots! en dat zal die ook niet worden.

Diepe goudgele kleur….bijna het idee van super geconsentreerd of al wat ouder maar dan zonder bruine tint!

De neus heeft iets weg van een vintage champagne, dus belegen met weinig tot geen fruit, Misschien een beetje een overrijpe bruine banaan/peer, caramel beetje hout

In de mond duidelijk rijp, wel mooie zuren geen restzoet, beetje granny smith appel en rijp witfruit maar wel fris……..

Ik heb er nog 5…..binnen nu en de zomer 2010 gaan ze eraan. Een lekker glas voor op het terras in de zon….89/100 op mijn schaaltje

Vineuze groet Timmus

• Juan

een jaargang of 5 van gedronken maar nooit kunnen bekoren….heb de 04 niet gedronken trouwens

Hasta Luego

John

• romke van dijk

Ha ervaring delende grote liefhebber, dit is volgens mij een: “do not buy” advies.

Ben ik ook heel blij mee.

Groet,

romke

• Jan

Bij VEN is momenteel de Caillou Blanc 2006 (van Ch. Talbot) te koop voor €14.50.

Heb er een paar van gekocht maar nog niet gedronken.

De 2005 vond ik een prima glas.

Grt,

jan

• Juan

Absoluut een aanrader en een mooie prijs!

Hasta Luego

John

• Hendrik de vierde

Wel goed poetsen a.u.b.:D

http://www.telegraaf.nl/etenengenieten/5138895/__Witte_wijn_slecht_voor_tanden__.html?p=18,2

uw Hendrik

• VinnoTIM

VEN bestaat dat nog!!! dat is toch Sligro tegenwoordig!?