Barolo vraag

• Willem(***)

vanavond een Giacomo Conterno 1990 Cascina Francia-Sarralunga d'Alba.

Iemand bekend met deze cuvee?

gr

W

• iRalph

Dat wordt smullen Willem. Hoop dat ie sinds vanochtend al open stond? Gewoon kurkie eraf en laten ademen?

Het is geen cuvee. Cascina Francia is de enige wijngaard die Giacomo Conterno bezit (alhoewel ik begrepen heb dat hij net een stukje Ceretta gekocht heeft in Serralunga d'Alba. Cascina Francia is ook een (monopole) wijngaard in Serralunga d'Alba. Hier laat Roberto Conterno zowel Barbera als Nebbiolo groeien. De beste Nebbiolo druiven worden geselecteerd voor de Monfortino Riserva. Dat is dus niet alleen een riserva maar ook een cuvee.

Veel mooier krijg je ze niet in het glas, is mijn verwachting. Netjes op 16 graden serveren.

Vanmiddag gelunched onder het genot van een andere toppert uit Piemonte uit 1990: Barbaresco Sori San Lorenzo van Angelo Gaja. Ongelofelijk hoeveel power en lengte deze wijn nog heeft. Ik vond m zelfs nog dat typische levendige karakter hebben dat jonge Gaja's zo kenmerkt. De eerste slok blies me uit m'n schoenen. Gaat de komende jaren er nog op vooruit omdat de wijn meer in balans zal geraken. Geen noodzaak dit snel op te drinken… (97+/100)

geniet van de Barolo.

gr, Ralph

• Willem(***)

ralphbedankt jongen!

dewijn is echt top, en erbij lintpasta met boter en witte truffel ( 1 knol 144€) :D

wat een combi, ik ben gelukkig.

Hierna Palmer 1990, LMHB 1995 en Margaux 1994 :D

• Willem(***)

na een fles Musigny VV vanomte de Vogue 1996 ( lekker) nu een 2006 Domaine LeroyClos Vougot..

pfft dit is 100 keer beter dan al die DRC prut waar de wijnkenners enthousiast over zijn..

95/100

gr

W

• Ruud Göebel

Willem, ik ken nauwelijks een wijnkenner (althans van dit prikbord) die enthousiast is van de DRC prut.B)

Ruud.

• Willem(***)

Hey Ralph,

mooi dit PB, niemand kon gisteren avond iets vinden over deze fles maar jij was er als de Italiaanse kippen bij :D

De wijn was geniaal, voldoende power in het middenstuk en uitstekende zuren in de ruggengraat. Een heerlijk parfum in de neus en een geweldige lengte. Pffft! 95 pt.

Ernaast een Villero van Vietti, dat was ook feest man, heb zelf 1 fles liggen dus mooi om dit te proeven nu al. Wat mij opviel was de toegankelijkheid van de wijn, had ik niet verwacht.

We dronken gisteren avond ook Haut Brion 1960,dat was een heerlijke wijn! Ik heb er echt van genoten, zomaar 91-93 pt.

Maar Ralph nogmaals dank voor de snelle reactie!

gr

Willem

• Mathieu Wechseler

Dat kan kloppen, want op de DRC-proeverij won voor mij de piraat en dat was een Clos de la Roche 1992 van Domaine Leroy. Ghehehehehe…

• Chris

Je moet ook de wijnen van H. Roumier hebben uit de Bourgogne , rijke machtige wijnen maar met verfijning. Maar kan zo nog wat namen roepen die het water in mijn mond doen lopen:)-D

Gr.Chris,