…………………………………………………………………
Hasta Luego
John
Bovenstaande proefnotitie spreekt voor zich…….sprakeloos ben ik van deze wijn!
Ik besef dat er niet veel mensen zijn die de Pingus ooit in hun glas krijgen. Simpelweg omdat het ernstig kostbaar is EN er ook maar weinig flessen van gemaakt worden. Op dit prikbord zijn er een aantal personen die al eens een Pingus gedronken hebben (op een prikbordproeverij). Sommigen zelfs al wel 2 keer en een enkeling heeft het geluk gehad om 3 jaargangen in zijn glas te hebben gehad van deze godendrank……Die personen weten wat ik bedoel als ik zeg: Er zijn Spaanse wijnen, goede Spaanse wijnen, Spaanse TOPwijnen EN…….er is Pingus! Nooit zat ie bij mij onder de 99 punten. Meteen werd je verleid door de complexe geparfurmeerde neus en waande je je in de hemel…………
Dan de 2e wijn van Pingus….Flor de Pingus….volgens mij ook al op de markt sinds Pingus namelijk 1995. 1998 heb ik nooit gedronken, maar de overige jaargangen wel. Altijd een heerlijke wijn met een perfect balans. De 2000 was een half jaar geleden heerlijk en viel bij iedereen goed in de smaak, maar sinds jaargang 2003 is de 2e wijn van Pingus een TOPwijn op zichzelf geworden!
NU in het glas Flor de pingus 2004:
kleur: Paars/Donkerrood
Wat een verleidelijke neus, complex in neus en mond, supersappig, bramen (maar dan van die ultrarijpe grote zoete bramen die je zelf in het bos plukt), bosbessen, koffie (Ristretto), mokka, wat een dikte achter in de mond. super gelaagde wijn met een mega lange afdronk. Dit is een wijn waar je aan blijft snuffelen……..drinken is bijna niet nodig…zo enrom veel voldoening haal je uit de neus…..iedere minuut komen nieuwe geuren vrij……dit zijn van die wijnen die je intens gelukkig maken….en ik heb het hier toch echt over een 2e wijn! 98/100 krijgt ie van mij………Respect voor deze 100% temperanillo wijn met 14 maanden houtrijping op nieuw Frans eiken. Peter Sisseck is een Deen, wijnmaker EN een GENIE!!!
Hasta Luego
John
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?