Meningen

• sjaak kaptein

Beweringen

Wat aarzelingen om wat reacties te plaatsen op een aantal zaken bij diverse onderwerpen aan de orde zijn gekomen:

Als er een prikbord komt van liefhebbers met een beperkte en kennis of nog erger met weinig of veel geld, dan stop ik onmiddellijk met bijdragen aan dit prikbord.

Behalve ik zijn er vast nog meer prikkers die zich niet laten leiden door Parkerpunten.

Parker speelt in mijn wijnleven en vast ook een marginale rol.

Sta daar vast niet alleen in.

Bij dure wijnen krijg je soms maar beperkt meer wijnwaar voor je geld, dan bij redelijk geprijsde wijnen.

Er zijn wijnen die zo waanzinnig zijn en je zo in vervoering kunnen brengen dat er geen enkele gedachte aan geld bij je opkomt.

Het is mogelijk om fatsoenlijk en zelfs goede wijnen te kopen tussen de € 5,- en € 10,-

Ben blij dat ik het vermogen heb om van kleine wijnen te genieten en soms volmaakt gelukkig te zijn.

Kleine interessante wijnen zouden wat meer aandacht kunnen krijgen.

Beweringen die vooral extra gewicht moeten krijgen door te schermen met je academische achtergrond vind ik niet erg boeiend.

Er zijn genoeg liefhebbers van goede Bourgognes op het prikbord.

Sjaak Kaptein

• martin

Beste Sjaak,

Wat een verademing om jouw bijdrage te lezen waar ik het dan ook minimaal 100% mee eens ben.

Mvg

Martin

• Jan J.

Prachtige reactie! Daar moeten er meer van komen. Gewoon reëel zijn.

• TGG

Sjaak,

Is ook de mening van……. TG

• Alphons vd vorst

Kan me hier alleen maar bij aansluiten.

• Juan

kan me niet voorstellen dat er iemand is die het niet eens is met deze stellingen…….

Als “kleine” of “goedkope” wijnen te weinig aandacht krijgen, dan moeten de personen die dat vinden of de personen die deze wijnen drinken er meer aandacht aan geven. Lijkt me logisch. Net zo logisch als dat iedereen hier het vermogen heeft om te kunnen genieten van kleine wijnen en volmaakt gelukkig te zijn…(bij blindproeverijen heb je zelfs geen idee van de waarde van de wijn die je in het glas hebt…)

Wat kunnen een hoop mensen toch lekker simpel oordelen en veroordelen zonder er zelf iets aan te doen……maar ja, anders hadden we nu ook niet met zo'n geweldig kabinet gezeten……

Hasta Luego

John

die nu weer gewoon verder gaat met het plaatsen van berichten over wijnen die IK (zonder schaamte) drink en restaurants die IK (wederom zonder schaamte) niet vaak genoeg kan bezoeken….ook al betekent dat op korte termijn blijkbaar faillisement….het kan verkeren

• TGG

John,

Heb dit bericht verwijderd!

Sorry, discussie hoort bij nader inzien niet op het PB thuis, zie privé mail

Theo

• Juan

eens

• sjaak kaptein

John,

Ben verbaasd over de woorden “ zonder schaamte” in reactie op mijn meningen.

Huldig zoals je weet altijd wat meningen betreft het principe “vrijheid blijheid”.

Lees je wijn en restaurant bijdragen met plezier.

Sjaak Kaptein

• Hendrik de vierde

Zal mij nooit meer uitgeven voor socioloog Sjaak>:D<