Vrijdagavond een paar kilo Basse Côte in de pan. lekker ff aanbraden in echte boter, nog meer boter erbij, dan een beetje water (om op het hart te letten, niet te vet namenlijk) stelletje gekneuzde laurierblaadjes uit de jardin, in de oven op 90 graden. gewoon 24 uur laten staan totdat het etenstijd is (smelt op de tong), nog ff een stapel champignons bakken en erbij. De buren kwamen, na een paar Long Island Iceteas zit de stemming er al aardig in -D
Bij het draadjesvlees met aardappelen en verse rode kool dronken we o.a. Fourcas Hosten 2000. Eigenlijk, om heel eerlijk te zijn viel ie een beetje tegen (kan ook door de verkoudheid komen natuurlijk). Ik heb wat met Fourcas Hosten, het was ooit bij de Albert Heijn mijn allereerste wijn die ik ooit kocht. Nu koop ik elk jaar nog een kistje. RP punten? geen idee.
In de neus wel wat klasieke geuren zoals tabac, sigaar en cassis. In de mond wat kruiden, zachte tannines en wat tabac, matige afdronk. Een prima doordrinkwijn overigens, maar weinig spanning. Verder dronken we nog wat Roussilon Village en Collioure. Bij het dessert van vijgen taart, dronken we een lekker fris glas Moscato d'Asti. De avond eindigde met een paar mooie glazen Patrón Añejo
Zondag heerlijk lunchen met Tartiflette. Het blijft toch erug lekker spul zeg.
Theo