Zind Humbrecht

• WimS

Hallo, ik heb hier een fles Domaine Zind Humbrecht Clos Saint Urbain Rangen de Thann Selection de grains noble Pinot gris 1993. Vind op internet erg weinig tot niets over deze wijn. Heb de fles zojuist op de goede temperatuur geopend en de smaak is zeer bijzonder. De wijn kleurt goud in het glas. Kan iemand van de kenners mij iets meer over dit juweeltje vertellen? mvgwim

• Ruud Göebel

Wim, Zind Humbrecht is één van de beste domeinen uit de Elzas. Ze werken al gedurende lange tijd Biologisch-Dynamisch en Rangen de Thann is een Grand Cru wijngaard. Selection de Grain Nobles betekent dat de druiven zeer laat geplukt zijn en aangetast zijn door een gewenste schimmelinfectie met de naam: Botrytis Cinerea, de druiven drogen door deze infectie wat in waardoor het relatieve restsuiker gehalte toeneemt. Ik ken de de jou beschreven wijn niet, maar er zullen best wat prikkers zijn die je beter kunnen bedienen. Olivier Zind Humbrecht was volgens mij de eerste Fransman die de titel: “Master of Wine” verkreeg.

Ruud.