Geen grote Parker scores....Maar wel lekker!

• VinnoTIM

Vandaag in het glas en vandaag gehad!

Wederom de Domaine de la Janasse Vin de Pays de la principauté d'Orange Terre de Bussiere 2007 13%

Gewoon een lekker doordrinkbaar glas, een bek vol fruit, lekker pepertje mooie zuren ietsie pietsie tannines met een potentie voor zeker nog 5 mooie jaren. Goede balans tussen de 55% Merlot, 25% Syrah, 10% Grenache, 10% Cabernet

Fruburgunder Ahr Weingut Burggarten 2008 Neuenahrer Sonnenberg trocken 14%

Vrij donker, maar toch wel een beetje doorzichtig voor deze vroegrijpende kloon op de Spatburgunder, ook lekker glas goed doordrinkbaar, misschien een jaartje wachten iets drogend in de mond, lekker sap met veel fruitjes beetje tannines mooi gebruik van nieuw hout en echte Qualitatswein!

Guidalberto 2003 (2de wijn Sassicaia)

Ik blijf het elke keer een plaatje vinden een mooie tweede wijn uit een heel moeilijk jaar! lekker boeming van dik fruitig sap en concentratie, lekker rond vol geen tannines super mooi op dronk nu zwarte bes en bloed!! heb er nog een paar maar daar ga ik wel van genieten!

Gelukkig kan ik ook genieten van niet of laag gescoorde wijnen van parker!!!!

Heerlijke midaag bij het haardvuur….Vanavond Pommard van Coche-Dury Les Vaumuriens 2004!!!! was de laatste keer groots en ben geen rode bourgogne liefhebber!

Timmus

b

• Dick Schinkel

Hoi Tim,

Ben benieuwd naar je PN van de Coche-Dury ?

Hier vanavond in het glas de 2001 Nuits-Saint-Georges 1e Cru "Les Pruliers'' Domaine Taupenot-Merme

Met smakelijke groet Dick

• Peter vdB

Tim, de opbouw die je hebt gekozen vind ik ook erg mooi. Gr. P.

• Chris

Ha Dom Taupenot-Merme, een aantal jaren geleden waren we er daar nog uit geschopt, omdat we voor de proeverij een espresso genuttigd hadden in een plaatselijke bar of we maar de volgende dag wilden langskomen en dat terwijl we er al jaren over de vloer kwamen, was gelijk ook de laatste keer dat we er waren :?

Maar hou ons op de hoogte , 2001 is in mijn ogen een onderschat jaar! zeer smakelijke wijnen.

Gr.Chris,

• Chris

Ik wel Tim ( liefhebber Bourgogne), heb alleen soms wat moeite met 2004 in rood, heeft dat aparte smaakje van potgrond zeer herkenbaar, ken mensen die elke 2004 die we proefden er constant blind uithaalde en dat zijn er nogal wat de laatste tijd .

Gr.Chris,