2007

• Robèrt Koopman

Je hebt gelijk John :)

Maar de vraag was toch echt wat “wij” er van vinden, elk antwoord is dan dus gewoon goed.

• Peter B

Sorry hoor, ik had me voorgenomen om me niet te bemoeien met al dit soort discussies van de afgelopen tijd, maar deze reactie is echt BELACHELIJK!

Gr.

Peter

• ChrisW

Sauternes is zoals Robert zegt ook een erg goede keuze uit het jaar 2007.

Er zijn verschrikkelijk veel wijnen die je lang kunt opleggen. Wat de beste bewaarwijn is, is voor veel mensen verschillend want dat hangt toch echt af van persoonlijke smaakvoorkeuren. Ik zou het zelf eigenlijk niet aan kunnen geven. Port, Sauternes en CdP zijn allemaal top in 2007, kun je lang opleggen en ik vind alle drie de wijncategorieen lekker.

• Martin

Mischien wel handig

http://www.wijninfo.nl/lmbinaries/uitgave_2008_oogstgegevens_tot_en_met_2007.pdf

• Roger

wat een simpele vraag teweegbrengt..

bedankt voor jullie reacties, wat meer details dan, 2007 speciaal ivm geboorte(van onze zoon) wil ik iets hebben om lang weg te leggen. inmiddels Fonseca 2007(Port) in huis, eerder dit jaar gezocht naar Beacastel echter net te laat en was al uitverkocht. wel Trevallon en Tempier(via Sauter idd) besteld welke sowieso altijd lekker zijn.

• JoostB

Roger,

2007 was ook prachtig in Duitsland…

Mooie Spätleses, auslese of nog hoger van goede producenten zullen zeer zeker over 20 jaar prima te drinken zijn! En waarschijnlijk kan je zoon dit op 18/20 jarige leeftijd al wel waarderen …

Santé,

Joost

• iRalph

roger Schreef:

——————————————————-

> 2007 speciaal ivm geboorte(van onze zoon)

> wil ik iets hebben om lang weg te leggen.

Als de voortekenen niet bedriegen en je wil rode wijn: Barolo 2007.

• Juan

Joost,

Stom eigenlijk dat ik daar niet aan dacht. Je hebt helemaal gelijk!

Hasta Luego

John

• Chris

Wie weet een goede wijnwinkel in Groningen met deskundig personeel?

• Blezer

Eens wat anders: Denk eens aan een Sagrantino (Sagrantino di Montefalco) uit Umbrië. Wellicht wel wat lastiger te krijgen in NL, even goed zoeken. Duurt nog zeker 2-3 jaar voordat ze op de markt komen. Anders C9dP gezien de vele draadjes hier op het prikbord over dit gebied/jaargang.

Zelf heb ik voor mijn dochter (geboren in 2005) een kistje vintage port (waaronder ook Fonseca) samengesteld.

Succes ermee en veel plezier met het uitzoeken van de juiste wijnen.