hongaarse-wijnen.blog

• Kati Bujdosó

Een blog over Hongaarse wijnen!

Een twee maanden durende wijnstudiereis in 2006 heeft me fan gemaakt van Hongaarse kwaliteitswijnen. In 2007 ben ik naar Hongarije geëmigreerd.

Ik voel het als mijn missie om dit ondergewaardeerde wijnland onder de aandacht van de wijnliefhebber te brengen.

Sinds kort heb ik een blog over Hongaarse wijnen:

http://www.hongaarse-wijnen.blogspot.com/

Van proeverijen die ik bezoek, zal ik verslagen plaatsen. Ik zal over de actualiteit op de Hongaarse wijnmarkt schrijven, en over alles wat interessant kan zijn voor de serieuze wijnliefhebber die geïnteresseerd is in Hongaarse wijnen.

Hartelijke groet,

Kati Bujdosó

• romke van dijk

Heel mooi Kati,

Ik heb de blog gebookmarked.

Hongarije ook een hyaat in mijn wijnkennis…

Groet,

romke

• Christian Callec

Jo napot Kati,

Hongarije, bijzonder leuk land, 6 jaar lang 3-4 keer naar toe geweest, in het bijzonder in Tokaj, Villány en de Balatongebieden… Nadat en ernstige (en dodelijke) pneumonia-epidemie mij daar bijna fataal werd, niet meer geweest. Schande… (marketing milleniumwisseling 1999-2000, getroffen in Budapest, daarna 1 week lang 2 x daags plat gespoten in de hotelkamer in … Eger, hoe toevallig… op weg naar Tokaj, dat jaar niet meer gehaald)

Leuk om vers nieuws daar vandaan te krijgen! Je blog staat in mijn bookmarks! Veel succes!

Szia,

Christian

• TGG

Zeker leuk,

voor een vorige baan kwam ik wekelijks in Hongarije, zijn zelfs nog op huizenjacht geweest, ging op het allerlaatste moment niet door. Best mooie wijnen, maar moeilijk te krijgen/vinden buiten Hongarije.

Theo

• Herman

Erg leuk. Zal ik vaak bezoeken.

Ik heb het als favorite staan.

Groet,

Herman

www.wijnamateur.nl

• Udo Göebel

De passie voor het land spat er vanaf, alleen zie ik als eerste bericht een ‘wijnschandaal’ en dat is dan weer jammer…

• Kati Bujdosó

TGG Schreef:

——————————————————-

> Zeker leuk,

> voor een vorige baan kwam ik wekelijks in

> Hongarije, zijn zelfs nog op huizenjacht geweest,

> ging op het allerlaatste moment niet door. Best

> mooie wijnen, maar moeilijk te krijgen/vinden

> buiten Hongarije.

>

> Theo

Beste Theo,

Er is een adres in Nederland waar goede Hongaarse wijnen te koop zijn.

Ik ben nog even met hen in gesprek. Zodra ik exacte gegevens heb, plaats ik hun gegevens op mijn blog.

Groeten van Kati

p.s. Kwam je wekelijks in Hongarije? Geweldig! Echt jammer dat je huis hier niet doorgegaan is.

• Kati Bujdosó

Udo Göebel Schreef:

——————————————————-

> De passie voor het land spat er vanaf, alleen zie

> ik als eerste bericht een ‘wijnschandaal’ en dat

> is dan weer jammer…

Beste Udo,

Jammer dat er een wijnschandaal is in Hongarije? Of dat het eerste bericht over een wijnschandaal moet gaan?

Het wijnschandaal was het laatstgeplaatste bericht. En tja… ook over Hongaarse wijnschandalen wil ik niet zwijgen.

Intussen staat er een veel leuker bericht bovenaan mijn blog.

Hartelijke groeten uit Budapest van Kati Bujdosó

• TGG

Kati, woon nu in Frankrijk.

Ja, kwam zeker 3 keer per maand in Hongarij voor het bedrijf waarvoor ik werkte in Sekesfehervar (of zoiets).

Dronk uitsluitend Hongaarse wijnen toen bij het dinner, heb nog wel wat flessen Tokaij liggen.

TG