Welke wijn bij...

• Ruud Göebel

De neuzen van het prikbord wijzen weer eens alle kanten op :) Ik zit de hele avond te denken aan een: Thomas Hyland Shiraz 2005, Gewoon bij Appie H.!

Ruud.

• Eelco van Wieringen

Zeg, we moeten echt ophouden met die witte wijn bij een dergelijk gerecht. Die moet gezien de saus van bijna dessertwijn-achtige proporties zijn. Het moet toch echt dik, rijk en zwoel rood zijn met dien verstande dat een echt geweldige combi naar alle waarschijnlijkheid niet haalbaar is. Daarvoor “drukt” de saus teveel met zoet op het gerecht. Dus eigenlijk is het gerecht uit balans en zou je daar wat moeten aanpassen. Slap de balsamicojus bijvoorbeeld af met een kalfs- runder- of gevogeltefond en reduceer enigszins. Hiermee trek je het gerecht recht en sluit de wijn - dezelfde als ik al noemde - beter aan.

Salut,

Eelco

• Peter vdB

Cape Rock 2007 syrah uit jouw assortiment. Had ik gisterenavond naast Crozes Hermitage 2006 Les Meysonnieres gezet. Helft van de proevers voor ZA, helft voor Fr.

Ik vind het beide heerlijke wijnen, maar moet wel bekennen dat de Franse verfijnder is.

Ben het geheel eens met John Copier dat Loire een realistische optie is. Een jonge en nog fruitige wijn, zoals Saint Nicolas de Bourgueil of Chinon.

• Eelco van Wieringen

Ome John heeft het over een Loire rose. Maar daarmee peer je er toch behoorlijk naast is de mening van

Eelco

• John Copier

Eel,

Kdenk 't nie. “Zij” (de directeur) zal een dame zijn en mijn ervaring leert dat een rosé dan prima past. Ik schiet nu uit de heup omdat dit zeker niet voor alle dames opgaat.

John