rare jongens die russen

• jeroen

NEW YORK - Een restaurantrekening van 33.000 euro zonder verblikken of verblozen betalen en dan nog vragen of de service wel inbegrepen is, dat is alleen weggelegd voor absolute miljardairs genre Roman Abramovitsj.

De Russische eigenaar van voetbalclub Chelsea spendeerde dat bedrag vrijdag tijdens een lunch van 79 minuten in Nello's, een Italiaans toprestaurant in New York, in Manhattans Upper East Side. Abramovitsj was vergezeld van zijn zwangere vriendin Daria Zhukova, zijn 16-jarige zoon Arkady en drie zakenvrienden. Het gezelschap deed zich tegoed aan 's werelds beste wijnen, truffels, kalfsvlees, zeevruchten en pasta.

Volgens restauranteigenaar Nello Ballan, die ook nog eens de rekening doorspeelde aan de Engelse sensatiepers, spendeerde Abramovitsj aan de wijn bijna 24.000 euro. Daar zaten twee flessen Chateau Petrus bij, drie flessen La Tache Romanee Conti pinot noir en twee magnumflessen Cristal rosé champagne. Het zwangere model Zhukova hield het bij mineraalwater.

Van zijn tiramusu at de Rus drie lepels, net zoals hij van sommige wijnen enkel wat proefde. ,,Abramovitsj bestelde de duurste wijnen en champagne,'' aldus een ober. ,,Na hun lunch lieten ze ook nog veertig jaar oude porto aanrukken, waar ze alleen even aan lurkten. Wat ze niet opdronken, schonken ze weg aan de andere gasten in het restaurant. Echt ongelofelijk. Een koppel dat naast hun tafel zat, kreeg zomaar een halve fles Chateau Petrus. Ze moeten gedacht hebben dat ze de Lotto gewonnen hadden.''

Bij het verlaten van de zaak, kreeg Abramovich nog wel een voetbal mee van Nello Ballan. ,,Ik zei hem dat hij de baseballclub The New York Yankees moest kopen, maar hij antwoordde dat hij met Chelsea al genoeg aan zijn hoofd heeft. ‘Laat me afmaken wat ik daar begonnen ben’, zei hij.''

bron Ad

• Eelco van Wieringen

Op een zo'n lunch kunnen de meesten zaken een maand draaien.

• Juan

Werkelijk te belachelijk voor woorden dat dit restaurant zo omgaat met de privacy van hun gasten. Een schande!

Hasta Luego

John

• Eelco van Wieringen

Ach, je maakt ook wel eens het omgekeerde mee: heeeeeeeeeeeeel lang geleden werkte ik in een restaurant en op een steendrukke avond kwamen er twee vrouwen binnen. Elke tafel kon twee keer bezet worden, veel wachtenden aan de bar. Wat presteren die twee: in totaal 1 pizza en een karaf gratis water. En gewoon strak 4 uur blijven zitten. Geen fooi.

Gatverdamme!

• Robèrt Koopman

Ik begrijp die zaak echt niet, RA zal er echt niet snel nog eens komen.

En wat maakt het nu uit?

RA heeft geld zat, laat het lekker rollen.

Als hij bij de plaatstelijk Mac precies gepast betaald zou hebben was het ook niet goed geweest.

• iRalph

http://static.px.yelp.com/bphoto/wt6JyApHeY_U64IiUIhkSg/l. Daaruit blijkt dat hij zo'n 42.000 dollar (incl taxes) aan wijn gespendeerd heeft

dan heb je ze volgens mij niet allemaal lekker op een rijtje…

• Mathieu Wechseler

@ Ralph …“dan heb je ze volgens mij niet allemaal lekker op een rijtje…”

Waar is dat dan op gebaseerd? Mijn omgeving vindt ook dat ik ze af en toe niet op een rijtje heb als ze horen voor hoeveel geld er op een avond met wat wijnvrienden erdoorheen geproefd is!

Amitiés,

Mathieu

• iRalph

@ Mathieu

Dat vragen sommige vrienden van mij zich ook af over mij. En weet je wat…ze hebben nog gelijk ook! (:D

Maar vind jij het niet vulgair dat iemand voor een 6 persoonslunch meer dan 47000 dollar neerlegt en alleen maar wat bijt en nipt?

• Ruud Göebel

Ralph, ik sluit niet uit, dat gedurende die lunch, dat geld ook alweer verdiend was.B)-

Ruud.

• Robèrt Koopman

Die zaak heeft het toch gewoon op de kaart staan?

Er staat toch niet bij “maximaal 1 fles wijn van boven de $500 per lunch”?

Die man vaart in een bootje van tig honderd miljoen euro, met plek voor twee helikopters en luchtdoel geschut.

Dat laatste niet voor de eigen helikopters overigens :D

Op een geschat vermogen van diverse miljarden dollars is dit toch peanuts.

Het schandalige in dit verhaal zit hem echt in het feit dat deze restauranteigenaar het meteen aan de pers lekt.