Wie wordt de Nederlandse Gary Vaynerchuk?©

• Mathieu Wechseler

Gary Vaynerchuk (VAY NER CHUK) een marketinggenius en kennelijk wijnliefhebber. Zijn online wijnbusiness groeide in 5 jaar tijd van 4 miljoen dollar naar 45 miljoen dollar!!!

Bekijk o.a. http://tv.winelibrary.com/ en sowieso alles wat je over Gary Vaynerchuk kunt vinden. Heel inspirerend. Mijn hart als marketeer gaat bij het bekijken van de activiteiten van deze man 10 keer sneller slaan dan mijn hart als wijnliefhebber. Ofschoon ik van beide aspecten van Gary kan genieten.

Mijn vraag: “Wie wordt de Nederlandse Gary Vaynerchuk?”© is dan ook geen vraag, maar meer een aanmoediging. Er ligt een enorme kans voor pioniers. Wie gaat het oppakken?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Amitiés,

Mathieu

• Eelco van Wieringen

Tja, dit idee heb ik met twee andere partijen al eens helemaal uitgewerkt en verbeterd/verfijnd. Ging tonnen!!! in zitten. Een van de partijen trok de stekker eruit en toen hield het op…

Het is een gouden idee.

Salut,

Eelco

• John Copier

Mat,

Wat denk jij van de Nederlands talige markt of nog ietsje scherper aangezet, wat denk jij van de Nederlands talige wijnmarkt? In Duitsland hebben we sinds enkele maanden Dirk Würtz. Ik kijk en lees regelmatig zijn bijdrage. Sappelen naar mijn mening. Terwijl de markt toch vele malen groter is dan hier in Nederland. Misschien een Engels/Nederlandse site? Maar dan is Gary een rechtstreekse concurrent van je. Zal dus niet meevallen. Ik kijk ook met enige regelmaat naar Gary maar ik vind de man, laat ik het voorzichtig formuleren, te luidruchtig. Vaak zeer goede bijdrage van co-sprekers.

John

• Mathieu Wechseler

@John

Of hij luidruchtig is, vind ik van minder belang. Dat z'n business in 5 jaar tijd van 4 naar 45 miljoen dollar gegroeid is, vind ik echter heel relevant.

In het begin is elke business “sappelen”. Je moet een lange adem hebben. Voor de Nederlandse of Nederlandstalige markt zie ik voldoende potentie. Als je bedenkt welk succes de Nederlandse Wijnbeurs zo'n 20 jaar geleden had, moet het met “nieuwe media” ook mogelijk zijn. En de belangstelling voor wijn is sindsdien sterk gegroeid.

Maar nogmaals, ik heb op dit moment meer de pet van marketeer op dan die van wijnliefhebber. Als je mensen kunt enthousiasmeren zoals hij dat doet en ook nog aan huis aflevert, betekent dit gegarandeerd scoren.

• Mathieu Wechseler

Ging dit tonnen kosten omdat je Jeroen van Koningsbrugge wilde inhuren? Dat kan ik me dan wel enigszins voorstellen.

• iRalph

Volgens mij gaat het niet zo zeer om kosten: simpele camera van 150 euro, internetverbinding, weblogje, twitter account, en klaar ben je.

De vraag is meer: hoe krijg je al die volgers?

Daar gaat heel veel tijd, inspiratie en transpiratie in zitten: je moet de komende 5 jaar wel 20 uur per dag werken door o.a. ALLE emails te beantwoorden, op 100-en blogs commentaar achterlaten, Twitteren dat je erbij neervalt, tientallen social website accounts aanmaken en daar duizenden vrienden gaan maken, bloggen, video bloggen, etc, etc. Dat soort zaken wordt een dan een dagtaak. Dan krijg je op een gegeven moment wellicht een schare volgers waar je goed geld mee kunt verdienen.

Ik volg garyvee op twitter. Hij speelt op alles en iedereen in, met als doel aandacht te trekken waardoor je hem gaat volgen.

• Hendrik de vierde

Hij schenkt zijn glazen wel lekker vol!:D

Dat kan in N.L. Udo G beter!

• Hendrik de vierde

Ralph,

zo moelijk is het m.i. ook niet.

Kijk b.v. eens naar Harry Karis, die verkoopt een schip vol boeken vanuit zijn achtertuin:D

Kwaliteit komt altijd boven drijven is de mening van

je Hendrik

• Juan

Harry,

We hebben het hier over GELD verdienen…..met een schip vol boeken verkopen heb je dat nog niet bereikt…..

Hasta Luego

John

• Peter Z.

Ik heb grote bewondering voor Gary. Een paar jaar geleden eens zijn winkel (Wine Library) bezocht in New Jersey, niet ver van Newark airport. De begane grond is het soort wijnen dat je bij een zeer uitgebreide wijnhandelaar verwacht. Maar wat er zoal te bewonderen was op de eerste verdieping … daar voel je je als wijngek zo'n beetje als een kind in een speelgoedwinkel waar het speelgoed ligt waarover je tot nog toe alleen maar hebt durven dromen.

Cheers

Peter Z.