Wie wordt de Nederlandse Gary Vaynerchuk?©

• romke van dijk

Gary komt ook een verhaal vertellen in Logrono ben benieuwd.

groet,

romke

• TGG

Idee is niet zo heel nieuw lijkt me. Heb me er altijd over verbaasd dat de marketing/websites (wellicht ken ik niet alles) van de online wijn verkopers beneden de maat is. Er liggen volgens mij volop kansen in de internet winebusiness, maar men pakt het nog steeds niet op. Het informeren/benaderen van evt. kopers kan beduidend beter dan nu gebeurt.

Wellicht een mooi thema (samen met prijs) om een WijnPrikbord conference te organiseren (:P)

Theo

• iRalph

TGG Schreef:

——————————————————-

> Er liggen volgens

> mij volop kansen in de internet winebusiness, maar

> men pakt het nog steeds niet op. Het

> informeren/benaderen van evt. kopers kan beduidend

> beter dan nu gebeurt.

>

Theo, zou je kunnen uitleggen hoe jij dat zou aanpakken? Ik ben ook benieuwd welke kansen jij exact ziet.

groeten

Ralph

• TGG

Ralph,

Ik zit niet in die business, en heb ook helemaal geen ambitie daarin. Echter, het lijkt mij dat het mogelijk moet zijn om meer/betere informatie te geven over de wijnen ipv de standaard nietszeggende PN. Het kan allemaal wat enthousiaster. Het valt mij altijd op dat internet winkels hun klanten/doelgroep niet kennen. Neem eens een voorbeeld aan Amazon……

Ben heeeeeel mischien eind December in Culemborg en wil daar best eens over discuseren, maar wel onder het genot van ….

Theo

• iRalph

Nou graag Theo! Je weet mijn adres, telefoonnummer, etc.

even inhoudelijk:

Betere informatie geven is best moeilijk. Daar heb je de producent voor nodig en dat zijn doorgaans boeren. Maar onmogelijk is het niet. PN's moet je zelf nie tmaken, die moeten je klanten maken. Echter, PN's zijn dermate persoonlijk dat het verder ook geen fluit zegt. Daarom geloof ik meer in zaken als cellartracker. Dan kun je op zoek gaan naar degene die een beetje dezelfde smaak heeft als jij.

klanten en doelgroepen leren kennen is heel erg moeilijk. Daarop gericht acteren is nog moeilijker. Amazon kan dat redelijk goed, maar weet jij hoeveel dat kost? Dat kan je alleen maar betalen als je hele diepe zakken hebt….

Als je mailings kan maken waarbij bestelhistorie in acht genomen wordt, ben je al heel ver. Maar dat is nog niet zo eenvoudig.

Hoor graag al jouw ideeen als je in december langs komt! Leuk!

gr, Ralph

• TGG

Ralph,

Er zijn heeeeel veel wijnwebwinkels, je laat je e-mail adres achter, en krijg af en toe een nietzeggende mail (en soms ook niet eens). Dat kan echt allemaal beter, dat weet jij ook.

Volgens mij zijn er nog velen die denken dat je met een eenvoudige webpagina gewoon verkoopt, nou, dat werkt dus voor geen meter, je moet er natuurlijk wel wat voor doen. Ook een webwinkel is een onderneming, en daar heb je ondernemers voor nodig, geen webpage bouwers.

Ook dat weet jij natuurlijk ook. Maar waarom doen dan maar zo weinigen/geen het wel goed?

TG

• Udo Göebel

@ Theo: kost tijd en geld. In mijn Ahold verleden zijn er heel wat miljoenen gepompt in websites zonder dat het echt resultaat opleverde.

De lage marges in de wijnhandel laten geen grote investeringen toe.

• TGG

Udo,

De lage marges laten dat niet toe? Nou, dan moet je of je marges verhogen of je volume verhogen……. als je een internet winkel hebt is dat je enige afzetkanaal, je kan daar dan beter maar goed in investeren. Zoals ik al zei, een internet onderneming is gewoon een onderneming. Je zult je moeten onderscheiden van de rest…. hoe…… das de vraag (waar ik ook niet altijd een antwoord op heb, anders zat ik wel op de bahama's nu op het strand met een cocktailtje ;), en de goede ondernemers komen dan vanzelf uiteindelijk boven drijven.

Niet investeren in de toekomst van een onderneming is de doodsteek voor elke ondernemer. Ik ben opgegroeid in een handel die waarschijnlijk met nog veel lagere marges werkt dan de wijnhandel. Mijn pa stopte niet met investeren, integendeel, hij probeerde zich te onderscheiden door juist niet te doen wat iedereen al deed. Koste veel tijd en veel geld.

Theo

“If you think you can, you can!…….. if you think you can't, you have the answer!”

• iRalph

idd wat udo zegt: geld, geld en nog eens geld.

Investeren is prima wat mij betreft: echter als de bank al 500k onderpand vraagt voor 50k lening tegen een rentepercentage van 10% dan houdt het snel op….

m.a.w.: eerst geld verdienen dan pas investeren. en zoals udo zegt: de lage marges zorgen er voor dat het ff duurt voordat je weer wat geld hebt om te investeren.

• TGG

Ralph en Udo,

Natuurlijk is het ondernemers klimaat in NLD niet goed. Natuurlijk moet je geld hebben om te investeren (ben eigenlijk een accountant, dat hoef je me dus niet uit te leggen).

Echter…. daar gaat de discussie niet over. Het gaat erover dat wat mij betreft velen in de webwijnhandel (en overigens meerdere webwinkels) zich niet onderscheiden en slecht zijn in contact met hun klant.

Ik weet heel zeker dat ik meer zou bestellen via het web als men er iets meer moeite voor zou doen!

Blijf erbij dat niks doen geen oplossing is, binnen een paar jaar zullen er enorm veel nieuwe webwinkels bijkomen, en waarschijnlijk nog veel meer weer verdwijnen.

Theo