Egon Muller

• Hendrik de vierde

Krijg net een aanbod voor wat halve flesjes Egon Muller Scharzhofberger tba wijnen uit o.a. 1989

Heeft iemand hier een mening over dit soort wijnen? (afgezien dat ze nog al duur zijn :D)

uw Hendrik

p.s. nu in het glas een Spanjool van beneden de 15 euro

• Juan

De allerbeste zoete wijnen ter wereld!…..maar pas drinken na minimaal 30 jaar…………

2 keer heb ik een oude BA van Egon Müller mogen drinken…..om nooit meer te vergeten! kon geen Yquem of andere zoete wijn tegenop. Wat een complexiteit en wat een lengte…….ongeëvenaard!

Hasta Luego

John

• Jeroen

Juan heeft gelijk Egon Muller is de god van Riesling. Duur nee…veel geld ja. Maar werkelijk het mooiste wat er te koop is.

• albert

Zitten er witte ronde stickers op van de Grosser Ring Veiling Trier?

Laat maar weten wat het precies is en ook graag de diverse AP nrs

• Hendrik de vierde

Albert, de 1976er heeft geen sticker en zit in normale flessen

de 1989ers hebben een witte “versteigerungs ”sticker.en zijn afgevuld in halve flesjes

APnummers kan ik op de foto s niet ontwaren.

Voor nadere bijzonderheden stuur mij even een prive bericht

Hendrik

• albert

Hallo Hendrik,

Even zo,

van 1976 heb ik de Veilingwein gedronken, die was geweldig.

Ik weet echter niet zo uit mijn hoofd of Egon sr. toen meerdere afvullingen van TBA heeft gemaakt.

Hij schonk deze wijn bij zijn afscheid, midden jaren 90, van de veilingtribune in Trier.

De 89er Veilingwijn proef ik gelijk weer, vooral de frisheid ervan, buiten alle andere bijzonderheden, was buitengewoon uniek.

Samen met de Veiling B-J-S TBA 89 van Fritz Haag één van de mooiste TBA's die ik ooit gedronken heb.

Mijn ervaring is ook dat zijn edelzoete Rieslings zeer stabiel zijn op oudere leeftijd.

Stuur de rest maar naar prive.

Dan kan ik, als ik thuis ben, de toenmalige prijzen nakijken

• Hendrik de vierde

Albert,

helaas zit je niet in mijn computer systeem.

Graag een prive berichtje

• Albert

Hendrik,

Vreemd genoeg mis ik één map in mijn proefdossier die over de GR veilingen gaat van 1988 tot 1999 (Kl…)

Vermoedelijk ergens verkeerd neergezet

Echter de TBA 1989 werd op 20-9-1995 aangeboden

Lot 51

24 x 0.75

24 x 0.375

Taxpreis Dm 500,-

Steigpreis Dm 2800,-

MWST Dm 420,-

Brutto preis pro 0,75 Flasche Dm 3220,-

Mijn leermeester Stuart Pigott gaf hem 99 punten en noemde hem sensationeel.

Met enorme diepte en finesse.

Zo snel de map weer opduikt hoor je meer.

Kan je de rest even naar Jeroen de Zeeuw mailen?

• Albert

Hendrik,

Vermoedelijk een nieuwe bril nodig?

1976 TBA aangeboden op 25-09-1991

Lot 62

24 x 0,75

24 x 0,375

Taxpreis Dm 600,-

Steigpreis Dm 1510,-

MWST Dm 226,50

Brutto Dm 1736,50

Buiten alle superlatieven heb ik vooral het prachtige zuur, voor 1976!!, als groots ervaren.

Opmerkelijk was ook dat ondanks alle (zoete) concentratie de leisteen en de kruidigheid perfect doorkwamen.

Tijdloos volgens mij