Domaine de l'Hortus Pic St. Loup Grande Cuvée

• TGG

Gisterenavond wat te vieren….. de vakantie geboekt voor 2010 (helaas nog wel 7.5 maanden wachten), lekker aan het strand.

Om het te vieren opende ik een Domaine de l'Hortus Pic St. Loup Grande Cuvée 2007. Een van mijn favoriete wijnbouwers die Hortus, ligt overigens ook mooi in de binnenlanden.

Nog wel wat jong, geuren van hout, leer, zwarte bessen, ook nog wat tijm. Nog wel wat tannine (maar ja is nog jong), smaken van zwart fruit, tabac, kruidig, wat zoethout ver weg, laurier. laaaaaange afdronk. WOW wat een mooie wijn weer. Hortus staat al weer op de agenda voor een bezoek tijdens de vacance (:P)

Wat is de Languedoc toch een lekker gebied zeg >:D<

Theo

• Mathieu Wechseler

Bedankt voor de mooie proefnotitie. Ik denk dat ik vanavond ook maar eens Pic Saint Loup opentrek (ben nu gek gemaakt>:D<). Hortus behoort idd tot de toppers van het gebied. En heel goed geconstateerd dat van die laurier. Laurier kenmerkt in mijn ogen heel sterk de wijnen van Pic Saint Loup. Telkens weer ontdek ik het in die wijnen.

Amitiés,

Mathieu

• Robèrt Koopman

Leuk om zo al met je vakantie bezig te zijn (:D

En die maanden vliegen wel om, voor je het weet is het zover.

• TGG

Mathieu,

Op de agenda staat dit jaar zeker ook een bezoek aan Chateau L'Euziere, heb ik eens een wijn van op :P , was ik ook erg van onder de indruk.

Robert, als je een leuke lokatie wilt hebben met genoeg ruimte voor een groot gezien, gelijk aan het strand…. dan ben je eigenlijk al laat met het boeken :S

Theo

• Jeroen

Leuke huisjes in d eLanguedoc

www.moerland.com

heb geen aandelen wel vele fijne vakantiemomenten

wji zitten vaak in cebazan

• Robèrt Koopman

Leuke site, ik heb de link even werkend gemaakt.

Staan leuke huizen tussen.

• Mathieu Wechseler

Geïnspireerd door jouw verhaal over l'Hortus, nu in mijn glas:

Château de Lascaux “Les Nobles Pierres” 2003 Pic Saint Loup

Ook alweer zo'n topper. Op en top rijp nu, met veel zacht rood fruit. Elegante, vrouwelijke wijn en toch ook gespierd. Innerlijke kracht zullen we maar zeggen!

Languedoc, het verlengde van de zuidelijke Rhône met dezelfde druivenrassen en gelijksoortige terroirs (in elk geval de garrigue), wat is dit toch een boeiend gebied!!!

Amitiés,

Mathieu