Waardige wijnliefhebbers,
Er zullen onder u vast wel mensen zijn die een moord doen voor een lekker aardknolletje ook wel bekend als de truffel.
Aankomende zaterdag hebben we weer onze jaarlijkse truffelavond en gelukkig zijn wij bekend in het wereldje en importeren ze rechtstreeks uit Piemonte, Dinsdag bellen……Woendag verzending in de middag met UPS en de volgende ochtend voor 12.00 uur Nederland vaak nog wel eerder dus laat ik ze meestal bij mijn moeder bezorgen:D
Altijd keurig verplakt in een piepschuimen box in een papieren zakje met daarbij 2 koelelementen.
Net thuis en de 2 doosjes opengemaakt….1 kilo'tje zwarte truffel (Herfst) maar wel hele mooie, groot, stevig en droog en goed in de geur…..morgen weet ik de smaak en dat voor 290 euro een kilo'tje
het tweede iets kleinere doosje 500 gram witte truffels…..de alle eerste van het seizoenX( kon kiezen uit kleintjes voor 1300 euro de kilo of grote voor 1800 euro de kilo…..een spotprijs, mogen jullie raden welke in besteld heb><
Ik zou willen dat er geur internet was……HEERLIJK ik waan me weer in restaurant Il Centro in Priocca d'Alba waar ik in het witte truffelhart van Italië de mooiste witte rakkers heb verorbert(….Dat zijn momenten om nooit te vergeten.
Het menu van zaterdag:
Carpaccio van dungesneden rauwe coquilles en truffel in een lichte en getruffeerde langoustine bouillon met een gegrilde coquille
Gepocheerd henneeitje met morieltjes a la cremé, groene asperge, gesmolten ganzenlever, verse truffel en mooie olijfolie
Huisgedraaide tagliarinni met schuimige truffelsaus en aan tafel geschaafde witte truffl
Gebraden kuiskalfslende met aardappel-truffelmousse uit de kidde, kalfjus met witte wijn en truffel (en nog een beetje plakjes)
Met verse truffel huisingelegde Brie de Meaux……..
Chocolade ijsmousse met compote van sinaasappel en puree van kastagne met….ja raad het eens!!! Truffel
Koffie met friandises
Bijpassende wijnen die ik jullie morgen zal vertellen……morgen later op de dag()
Timmus….die geen reclame wil maken maar nog enkele plaatsjes vrij heeft!