1988 Château Cos d'Estournel

• Dick Schinkel

Na wederom een paar teleurstellende bourgognes waaronder een :

Echezeaux “Grand Cru” Domaine Renee Engel 1999…. deze wijn was doorzichtig rood, net teveel aangelengde karvan-cevitam !

In de neus en mond was het net een pinot noir van 4,85 van de buurtsuper, 12 puntjes op mijn smaakpaletje.

Nu in het glas : 1988 Château Cos d'Estournel

Kleur: Wouwww Nog donker-kersen rood met een iets lichter randje.

Neus: Rijp kersen fruit een tikje vanille sigarenkistjes hout met een beetje potlood.

Mond: Nog mooi, heel ietsies zoet, fruit in de mond, iets kruidig met beetgare versmolten zachte tannientjes.

En een heel lekkere lange zijdezachte ……………..zeer verassend, gezien z'n 21 jarige leeftijd, afdronk die veel plezier geeft.

Ruim 18 puntjes …..zo en nu het volgende glas. (:P)

Met smakelijke groet Dick.

• Juan

Hey Dick,

Zeer verrassend schrijf je……waarom? Cos oudert geweldig, 88 is een mooi jaar….Prachtig chateau in ieder geval….de 89er die ik onlangs met Willem dronk staat nog vol op mijn netvlies….1 van mijn mooiere wijnen van 2009

En die Bourgogne….tjaaaa….99 was een zeer groot jaar in die streek…….dus daar kan het niet aan liggen….rode Bourgogne is voor gevorderden heb ik al regelmatig horen zeggen…..rode Bourgogne moet je begrijpen is een andere veelgebruikte uitspraak…..rode Bourgogne is zeer complex……..Hopelijk blijf ik altijd amateur……..begrijp namelijk niets van dit (in mijn ogen) simpel aardbeitjes sap…..

Hasta Luego

John die weer wat flesjes DRC aangeboden heeft op een zeer toekomstige veiling voor weinig! :D…..in dit geval zijn ze wel GROOTS en ZEEEER Complex!

• Chris

He Dick,

Snap er niks van laats nog een Rene Engel gedronken geen Echezeaux maar een Vosne 1er cru 1999 , markeerde werkelijk niets aan.

Cos 1999 vorig jaar gedronken , heb de pn er ff op na geslagen, was een echte slemp wijn maar beslist geen toppertje i.m..erg lekker maar te weinig inhoud om groots te zijn.

Gr.Chris,

• Juan

Cos 99 is een andere wijn Chris…1 van de minste Cossen van de laatste jaren