Vandaag een nieuw wijnblaadje gekocht “Wine Life” en ik heb me kostelijk vermaakt. Duidelijk een variant op al die agtulukke lifestyle blaadjes die momenteel de wereld vervuilen en die ervoor zorgen dat iedere boom die wordt aangeplant tegen het broeikaseffect de bekende druppel op de gloeiende plaat vormt.
Een blaadje met een zeer vrouwelijke inslag en veel luchtigheid. Veel interessante onderwerpen zoals welke wijn je bij welk boek moet drinken, de nieuwste hippe kleurige kurkentrekkers en kastjes gemaakt van wijnkistjes. Een heel verhaal over Chardonnay en een stuk of 26 aanbevelingen van Chardonnay wijnen door niemand minder dan Raam en Risotto die zoals altijd weer even g..l in de lens kijken. De aanbevelingen om bij de Chardonnay van Domaine la Croix Belle eerst een strandwandeling te maken en wat seafoodbites van de grill te nuttigen of bij de Chardonnay van Newton Johnson een fingerfood feestje te organiseren zijn maar een klein voorbeeld van de vele hartverwarmende wijnbesprekingen. Mijn vrouw had overigens een heel andere perceptie bij een fingerfoodfeestje.
Maar toch. Het is best een leuk blad met hele mooie foto's van bijvoorbeeld Zuid Afrika of het decollete van de neus van de Hema en verder ontzettend veelzijdige onderwerpen. Let wel op; als je het hebt uitgelezen of doorgebladerd ben je nog net zo dom als daarvoor maar je hebt je toch prima vermaakt.
Kopen en lezen en have fun!
(uw recensent) Joop