afgelopen zaterdag gaan eten in het restaurant van Bernard Eiffel om droomproeverij 3 voor te bespreken samen met Marco van Wivino.
volgende wijnen kwamen in het glas:
Jacques Picard Art de Vigne 2002: 91/100 keurige bubbel. Alles op zijn plaats zonder ergens opvallend te zijn….
Bernard Eiffel Sekt: 88/100. Duidelijk Sekt….net iets te zoet voor mijn smaak…verder prima glas
Clemens Bush Fahrlay Terrassen Spätlese 2003: 93/100 Boem! zwoel, exotisch, vettig zonder log te zijn. Heerlijk!
Gewürztraminer Schneider Pfalz 2010: kurk helaas…..deze wijn was voor mij de mooiste witte wijn tijdens Pro-Wein begin dit jaar. Houtgerijpte Gewürztraminer…..zeldzaam…
Neo Punta Esencia Conde 2004: 97/100 Fantastisch glas! dezelfde WoW ervaring als 3 weken geleden in Spanje…..mooi eerbeton aan de zoon van Marco (genaamd Neo)
Beaucastel Ch9dP 2001: 90/100 Keurige brave klassieke chateauneuf….alles goed op zijn plaats maar mist voor mij bezieling…..Beaucastel is duidelijk niet mijn Chateauneuf (HJP uiteraard niet meegerekend…..)
Vergelegen Red 2001: 96/100 De 1e fles uit de 3e kist….al 8 jaar lang geniet ik regelmatig van deze wijn….iedere keer scoorde ie begin 90….laatste fles was 1,5 jaar geleden…..en dan opeens deze performance….wat een geweldenaar uit ZA! voor iedereen aan tafel aangezien als een TOPbordeaux! ik vrees dat ik ook voor de bijl was gegaan….stijl Leoville Poyferre 03…..kruidig, zwoel, perfecte balans en een mega lange afdronk. Chapeau! Volgens Bernard Eiffel de mooiste cabernet die hij ooit dronk (en daar zitten veel toppers uit Bordeaux bij…)
Climens 1997: 90/100 “elegante” wijn uit Barsac…..helaas ben ik al een poosje “sauternes”moe….kan er geen plezier aan beleven…
Othegraven Spätlese Kanzemer Altenberg 2001 Versteigerung: 96/100 DIT is wel genieten! perfecte zoet/zuur balans, krentjes, lang. Heerlijk! ik heb eigenlijk nog nooit een teleurstellende Versteigerungs wijn in mijn glas gehad…..maar goed….dan kost het ook wat…
Weingut Haus Klosterberg 1998 Auslese*: 87/100 (oftewel Markus Molitor) in alles “te” dun om groot te zijn. Verder prima.
Diner was uiteraard wederom uitstekend! Droomproeverij 3 gaat weer groots worden….Dan slapen we trouwens op het domein van Bernard Eiffel…
Hasta Luego
John