wijnen in Duitsland

• Juan

afgelopen zaterdag gaan eten in het restaurant van Bernard Eiffel om droomproeverij 3 voor te bespreken samen met Marco van Wivino.

volgende wijnen kwamen in het glas:

Jacques Picard Art de Vigne 2002: 91/100 keurige bubbel. Alles op zijn plaats zonder ergens opvallend te zijn….

Bernard Eiffel Sekt: 88/100. Duidelijk Sekt….net iets te zoet voor mijn smaak…verder prima glas

Clemens Bush Fahrlay Terrassen Spätlese 2003: 93/100 Boem! zwoel, exotisch, vettig zonder log te zijn. Heerlijk!

Gewürztraminer Schneider Pfalz 2010: kurk helaas…..deze wijn was voor mij de mooiste witte wijn tijdens Pro-Wein begin dit jaar. Houtgerijpte Gewürztraminer…..zeldzaam…

Neo Punta Esencia Conde 2004: 97/100 Fantastisch glas! dezelfde WoW ervaring als 3 weken geleden in Spanje…..mooi eerbeton aan de zoon van Marco (genaamd Neo)

Beaucastel Ch9dP 2001: 90/100 Keurige brave klassieke chateauneuf….alles goed op zijn plaats maar mist voor mij bezieling…..Beaucastel is duidelijk niet mijn Chateauneuf (HJP uiteraard niet meegerekend…..)

Vergelegen Red 2001: 96/100 De 1e fles uit de 3e kist….al 8 jaar lang geniet ik regelmatig van deze wijn….iedere keer scoorde ie begin 90….laatste fles was 1,5 jaar geleden…..en dan opeens deze performance….wat een geweldenaar uit ZA! voor iedereen aan tafel aangezien als een TOPbordeaux! ik vrees dat ik ook voor de bijl was gegaan….stijl Leoville Poyferre 03…..kruidig, zwoel, perfecte balans en een mega lange afdronk. Chapeau! Volgens Bernard Eiffel de mooiste cabernet die hij ooit dronk (en daar zitten veel toppers uit Bordeaux bij…)

Climens 1997: 90/100 “elegante” wijn uit Barsac…..helaas ben ik al een poosje “sauternes”moe….kan er geen plezier aan beleven…

Othegraven Spätlese Kanzemer Altenberg 2001 Versteigerung: 96/100 DIT is wel genieten! perfecte zoet/zuur balans, krentjes, lang. Heerlijk! ik heb eigenlijk nog nooit een teleurstellende Versteigerungs wijn in mijn glas gehad…..maar goed….dan kost het ook wat…

Weingut Haus Klosterberg 1998 Auslese*: 87/100 (oftewel Markus Molitor) in alles “te” dun om groot te zijn. Verder prima.

Diner was uiteraard wederom uitstekend! Droomproeverij 3 gaat weer groots worden….Dan slapen we trouwens op het domein van Bernard Eiffel…

Hasta Luego

John

• Ronald Heijden

Buenos días Juan,

Bedankt voor je notities ! Fijn restaurant daar in Trittenheim zelfs onze kids worden

in de watten gelegd met amuses etc. , goed eten & drinken voor faire prijzen.

Heb je nog wat kunnen zien van / horen over de schade die de hagelbui van 'n tijdje

geleden heeft aangericht aan de Mosel ??

Groeten,

Ronald

• John Copier

Prachtig restaurant, met een keuken om U tegen te zeggen. Mooie kelder.

John

• Paul Brasz

Heb je niet even de wijnen van het domein zelf geprobeerd?

Ik heb dit voorjaar de nog niet gebottelde Maximillian S en de Wurzelechte van 2010 geproefd en was gezien het lastige 2010 positief verrast,

Gr. Paul

• Juan

Paul

Ik heb de wijnen van Bernard Eiffel al regelmatig geproefd. Zijn wijnen zijn geweldig…zeker de laatste jaargangen!

Hasta Luego

John

• ger bouten

Vanavond nog een glas van Der Wurzelechte vom roten Schiefer gedronken (jaargang 2009) en wat een genot! De wijn blind gekocht na een jaar eerder ter plekke de 2008 te hebben gedronken en gekocht.

De afgelopen drie jaar telkens in najaar gegeten en gedronken bij Bernhard Eifel en een paar keer ook gelogeerd. Als alles goed gaat, hoop ik dat in oktober weer te doen. Aansluitend weer op bezoek bij Andreas Adam. Nog de nieuwe jaargang van hem geproefd, John?

Ger

• whiskywillem

Ronald Heijden Schreef:

——————————————————-

>

> Heb je nog wat kunnen zien van / horen over de

> schade die de hagelbui van 'n tijdje

> geleden heeft aangericht aan de Mosel ??

>

Kom er net vandaan, na een bezoekje aan de VDP tasting in klooster Ebarbach zijn we doorgereden naar de Moezel voor een overnachting en een bezoek aan Sybille Kuntz.

Overal in het dorp waren er gaten in de daken geslagen door de hagel, soms met stenen ter groote van een tennisbal. Kuntz had net een “green harvest” gedaan vlak voor de hagelbui en kon daarna dus weer om de schade in te dammen. Ze rekende daar op een flink verlies in oogst. Als je in de wijngaard stond en je keek over het dorpje zag je her en der plastic op de daken zitten. De dakbedekkers hebben het er maar druk mee.

Groet

Willem

• Marco***

De website van Bernhard Eifel bekeken. Het logeren ziet er goed uit. Prijs ook erg prettig.

Ger: ligt dit adres ook rustig? Geen lawaai van wegen in de nacht?

Lijkt me leuk voor het voorjaar.

Gr,Marco

• ger bouten

Het domein annex restaurant annex logeerkamers ligt in een zijstraat van de drukke doorgaande weg in Trittenheim. Heel rustig maar wil je een kamer reserveren dan moet je er in het seizoen (vooral september en oktober) heel vroeg bij zijn. In het voorjaar zal dat wat makkelijker zijn.

Ik kan je verzekeren dat het in alle opzichten de moeite waard is: heerlijk restaurant, mooie wijnen (ook van andere domeinen), buitengewoon aardige mensen.

Ger

• Juan

Dit is eigenlijk een adres waar je niet te veel reclame voor wil maken……ze zitten namelijk al te vaak vol…….oftewel: GEWELDIG restaurant/eigenaars/logeeradres!

De eigenaar en dochter zijn echte wijnfreaks en sluiten hun ogen niet voor wijnen buiten Duitsland….en dat zie je niet zo vaak in Duitsland. (al komt daar met de nieuwe jonge lichting wijnmakers wel duidelijk verandering in….)

Hasta Luego

John