Planetes de Nin 2009

  • Hendrik de vierde

    Om een beetje af te kicken van al dat Spaanse Artadi geweld meteen maar de net aangeschafte Planetes gekopt..

    Blijkt de tweede wijn van Ester de Nin/Ortiz te zijn.

    70 % Grenache, 30 % Carignan, bio , en ze betrekken de stand van de planeten bij hun wijnmaak beslissingen.

    Als ik dit soort geneuzel lees, ktijg ik op verschillende plaatsen jeuk .

    Echter nu in het glas een al zeer toegangkelijke jongeling.

    Mineraal, volop donker fris fruit, en een mooie afdronk.

    Hoge doordrink faktor, maar of dat verstandig is met 15 % alcohol?

    93 Hendrik punten, en daar kunnen er met wat tijd nog best 1 a 2 bijkomen.

    Hendrik

    p.s. de eerste wijn, kan m.i. niet zo heel veel beter zijn.

    p.s. 2 GEEN nagellak remover te bespeuren :D

  • Robèrt Koopman

    Van het verhaal krijg je plaatselijk jeuk maar de wijn geef je makkelijk 93+ punten B)

    Zou van dat verhaal maar niet wakker liggen lijkt me dan.

  • Hendrik de vierde

    He Robert, heb ik op een biologische teen getrapt? :D

    93 HP geef ik echt niet zomaar.

    Om het goed te maken nu alweer een eko kanjer uit de Priorat in het glas n.l. de Mas Sinen van Coster 2007.

    Garnachia, Carinena en een beetje C.S.

    Die krijgt van mij op dit moment zelfs nog een puntje meer!

    Echter als het babyvet er af is blijft het m.i. wel bij 94 punten.

    Natuurlijk blijft voorspellen moeilijk, vooral als het de toekomst betr. (van wie was die ook alweer?)

    Hendrik

  • Dick Schinkel

    Dag Hendrik,

    Dank voor je PN van de Planetes 2009, ik laat ze nog ff liggen:D

    Volgens mij is het niet de tweede wijn, deze komt nl. van een heel andere wijngaard.

    Ik ga nog even zoeken hoe het nu precies zit……………

    Met smakelijke groet Dick

  • Hendrik de vierde

    Dick, je hebt gelijk, het is een andere wijngaard, maar niet hun “grote ” wijn.

    Mijn Nit de Nins 2009 zijn niet afgeleverd wegens schade, en de hele bubs is weggegooid volgens de vervoerder:S

    Hier de reactie van de leverancier:

    Hallo Hendrik ,

    das ist äußert ärgerlich, da UPS nicht den ganzen Schaden ersetzt und es nur so wenige Flasche von dem Wein gibt.

    Wir haben die Holzkisten geöffnet und die Flaschen mit Holzwolle abgepuffert.

    Danach wurden sie aufwändig umverpackt. Das alle 12 Flaschen auf beiden

    6er Kiste kaputt sind ist sehr unwahrscheinlich. Deswegen ist ja auch gleich das Beweismaterial bei UPS vernichtet worden.

    Das hat sich wohl jemand bei UPS einen schönen Nachmittag gemacht…

    Aber das ist alles nicht Ihr Problem. Wir werden morgen 12 neue Flaschen auf den Weg bringen.

    Mit freundlichen Grüßen. XXXXXXXX

    Prima oplossing!

    Daarom koop ik zo graag bij onze Oosterburen:D

    Hendrik

  • WilD

    Alweer breukschade, je treft het niet echt met je Duitse transacties. Volgens mij ligt Leusden duidelijk op een breuklijn>:D<

    PS. Stuur me de link nog even door als je wilt.

    Gr, Wil

  • Hendrik de vierde

    >:D<

    Hendrik

  • Dick Schinkel

    Nu in het glas:

    Familia Nin-Ortiz , Planetes de Nin 2009 is afkomstig van een aaneengesloten 11 hectare groot perceel geplant door Carles Ortiz op llicorella en geheel op Bio wijze bewerkt.

    De wijn is samengesteld uit 70% Garnacha en 30% Cariñena en gerijpt in grote foudres.

    Deze wijn is donker paars van kleur met een intrigerende neus van zwarte bessen, alsmede een minerale toets, lavendel en zwarte kersen, en vloeit hierna over in de mond met een prachtige versheid en zuiverheid van fruit en een sappige zuurgraad.

    93DSP

    Met Smakelijke Groet Dick

  • Chris

    Mooie notities Dick, zal weer eens wat Priorato wijnen aanschaffen krijg er trek in al ik dit soortpn lees :)-D

    Heb je nog een goed adres ? Of koop je alles a la cave?.

    Gr.Chris.

  • Chris

    :D