vrijdagavond wijnen.

• Chris

Gisteravond met een paar vrienden een aantal wijnen gedronken.

1. Domaine Trimbach Réserve 2007 riesling

een lekkere volle riesling en iets mollig met prima frisse zuren ,een gave wijn. 15/20

2. Château Pontet-Caillou 2006 Ac Pessac Léognan een aardig wijn zonder de kenmerkende eigen schappen om boven het maaiveld uit te komen

wel een mooie/fraaie geur maar het gevolg was een wat dunne wijn met te weinig structuur om te blijven boeien vooral in het middenpalet, 14.5/20

3. Château Gruaud-Larose 1998 st Julien .

Dit is een wijn waarbij je blijft snuffelen , bosgrond ,luxe hout en een perfecte balans geen zwaargewicht maar heerlijk zacht,dat maakte deze wijn een waar genot om te mogen drinken 18+/20

4. Diemersfontein Pinotage2006 .

Een wijn waarbij ik totaal geen gevoel bij had , sprong alle kanten op en was in mijn optie veel te oud, geen balans of harmonie… was niet mijn wijn 13/20

5. Priorat clos Galena 2006

Echt een wijn om mee te scoren op blind proeverijen, een geweldige geur waarbij ik gelijk terug in Priorat was tussen de wijnranken

Room, gelikt hout een een dikke fraaie structuur met zachte tannines en mooie zuren, kon dit wel waarderen 18/20

6. Warre LBV 2006

Als afsluiter zeer geslaagd ,zoet en lekker.

Gr.Chris,

• Sander

Ik heb hem vanavond uit de kelder gehaald en drie kwartier laten ademen.

We hebben hem gedronken bij wildzwijn.

Heerlijke zachte wijn die eerlijk in de mond blijft hangen.

En ik heb er nog twee dus……

• Patrik

Vrijdag een battle tussen Marques de Griñon petit verdot 2005 en Scala Dei Cartoixa Reserva 2005 beide geef ik 92pp, een winnaar was er niet, het waren twee top flessen.

Vandaag een Italiaan voor de afwisseling, Mastroberardino Radici Taurasi 2008, 92pp (nog iets te jong)….. moeilijk om te zeggen welke de beste van de 3 is, het wordt waarschijnlijk bepaald door je persoonlijke voorkeur, mijn voorkeur gaat naar de de petit verdot met het kleinste verschil ;)

Grts,

Patrik

• depolle

Hoi Patrik,

Heb een 3-tal weken geleden de Scala Dei Negre 2011 geproefd dit was voor mij het beste jaar voor deze wijn van de 4 jaren die ik nu op rij geproefd heb.

Heb overigens de Prior gekocht…..P/K zeer goed.

Ciao Amigos!!!