wijnreis in mendoza/argentinie : wie heeft tips ?

  • tomm

    in januari ga ik met wat vrienden op wijnreis naar Argentinie (mendoza)

    heeft iemand tips voor hotels, wineries, beste verblijfplaats(en), do's & dont's, ….

    Met uitzondering van onze vlucht, staan we nog nergens met de voorbereiding, dus voor elk tip, hoe klein ook, zal ik je al dankbaar zijn.

  • Hendrik de vierde

    Vandaag naar de pro Chili wijnpromotie geweest.

    Aldaar vernomen dat er in Argentinie niets te beleven valt:D

    Leuk om te zien dat de vliegende wijnschrijver nog heel wat kon leren van “onze ” Christian Callec

    Hendrik

  • tomm

    tips voor chile zijn ook welkom mijn allerbeste vriend uit Leusden :-) hoogstwaarschijnlijk trekken we even door naar chili om ginds paar dagen te verblijven.

    ik hoor het heel graag,

    tom

  • Hendrik de vierde

    Tom , je hebt mail!

  • Peter Z.

    Tom,

    Ik ben altijd zeer gecharmeerd van de Trapiche single vineyard cuvées. Kun je hier kopen voor circa 25 euro, en bieden ruim waar voor hun geld. Ook de verpakking is over nagedacht, met een mooi houten kistje in karton zodat het hout krasvrij blijft. Niet dat dit belangrijk is, maar wel leuk.

    Ook Vina Cobos maakt prachtige wijnen, ik dacht in samenwerking met Paul Hobbs. Kan ook een leuke ingang zijn om de Californische Hobb's te proeven :) Maar buiten dat, de Argentijnse wijnen zijn ook niet mis!

    Heb je nog iemand nodig om je koffers te dragen, op de heenweg bedoel ik dan!

    Cheers

    Peter Z.

  • tomm

    Bedankt Peter. Ik zal het met andere bespreken ivm bagage :-)

    Beide wineries staan op lijstje van “te contacteren”. Heb gemakkelijkheidshalve van een niet onbekende wijnrating-site een lijst getrokken, punten van hoog naar laag gerangschikt, en vijf hoogste wineries met stip aangeduid.

    Ben ook wel benieuwd om eens wat minder bekende namen te bezoeken, die dan weer topkwaliteit leveren, maar ik vrees dat dit een beetje utopie word.

  • tomm

    klopt, maar spijtig genoeg niet van jou. kun je het opnieuw doormailen ?

  • Juan

    Ben groot fan van de Malbec Reserva van Luigi Bosca en dat voor 16 euro…..ook de single vineyards die Peter noemt zijn geweldig!

    Hasta luego

    John

  • Sander

    Catena Zapata zal dan vast al aangestipt zijn :), daar kan je eigenlijk niet omheen.

  • romke van dijk

    Mail trapiche fantastische cuvees, Sprak laatst de exportdame, en die is zeer gastvrij en warm. Mocht het stroef verlopen, noem mijn naam.

    Verder was ik bij het grote project van Michel Roland clos de los siete. Een van de participanten is Bodegas de Monteviejo. Zelden zo een fantastische ontvangst gehad.

    Werkelijk fantastische rode wijnen. De witte ware mi te Amerikaans. Catherine Péré-Vergé van Le Pin en haar super Argentijnse wijnmaker Marcelo Pelleriti ook de eonologue in Pomerol van Le Pin en Violette…, + een fantastische kerel. Zij maken een geweldige doch heftige Malbec met zoveel passie. Sowieso boeiend dat een volbloed Argentijn de opdracht krijgt om op de allerbeste terroir van Pomerol het vertrouwen krijgt om wijnen te maken. En dat van een lastige Franse dame…

    Mocht je in Santiago belanden en nog tijd over hebben, contact dan biciclette verde, voor een mountainbike tochtje door Maipo met bezoek aan een drietal bodegas, heel leuk!

    Trek maar aan de bel dit is wel gemeend maar nogal uit de losse pos :)

    Groet,

    romke