Jiro Dreams o Sushi

• Willem(***)

Prikkers

we hebben in onze gelederen nogal wat culifreaks, voor de prikkers de volgende filmtip:

Jiro Dreams of Sushi! zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=M-aGPniFvS0

Wat een GE-WEL-DI-GE topfilm als je culinair denkt, voelt en leeft, hier voelt het als een religie hoe Jiro en zijn zoon met de volledige keuken bemanning omgaan met hun producten en gerechten. Wat een opoffering om te komen tot perfectie.

Ik heb de film bekeken met iemand die mijn passie voor eten en drinken deelt, die een perfecte sushi maaltijd had geregeld en de juiste hoeveelheid Sake schonk, we dronken een Junmai Daiginjo Okunomatsu Een van de beste en meest bekende brouwerij uit Fukushima. Naast vele fantastische unieke sake van deze brouwer is dit het schoolvoorbeeld is van een mooie rijke elegante rijk geschakeerde Junmai Daiginjo met verfijnde exotische fruittonen. Of dit aldaar nu nog wordt gemaakt weet ik niet.

Beleef deze film (ik heb de film bij dikke.com besteld) en voel wat ik voelde, ik kan het slecht beschrijven maar loop nog steeds met een glimlach en onnoemelijk veel inspiratie rond.

Ontdek ook hoe het staat met de missstanden rond bevissing van de wereldzeeën als is dat geen nieuws.

gr

Willem

• romke van dijk

Morgen binnen, ben gek op dit genre :)

Groet,

Romke

• Eelco van Wieringen .

Morgen heb ik 'm. Dat wordt zondag kijken met een fijn glas erbij. Sushi met een Chateau de Monbazillac 2009 erbij, zou dat kenne…?

Salut!

• Sander

Over 20 minuten heb ik 'm :).

• TGG

Zal ook de torrent machine eens laten zoeken, lijkt me erg leuk!

Theo

• romke van dijk

FAN-TAS-TISCH

Wat een ongelooflijke passie, ervaring, perfectionisme. Voor proefgekken een heerlijke film.

Valt overigens geen druppel wijn of sake te zien :)

Wel triest te zien dat er veel minder variatie op de markt te krijgen is aan vis.

*** Michelin in een metrostation!

romke

• Rick

Ik vond de film via een artikel in deze link: http://www.delekkerstesushi.nl/blogfeed/de-lekkerste-sushi-ter-wereld/

Zal het overwegen te bezoeken bij mijn volgende reis naar Tokio :)

eerst nog even sparen!

• Koen

Donderdag 3 januari op tv (Canvas, 23.20 uur).

• Koen

En vrijdag 25 april op herhaling (Canvas, 14.55 uur).

• sjaak

Wat prettig om weer even iets van Eelco op het prikbord te zien.

Mis zijn levendige, prikkelende, inspirerende bijdragen op dit prikbord.

Sjaak Kaptein