Zoals een aantal van jullie wellicht weten is prikker Thijs sinds een maand of 2 Alkmaarder. Op maar liefst 8 minuten lopen heeft hij een leuk appartement betrokken. >< De donderdagavond is een beetje ‘onze’ avond geworden, want mijn vriendin heeft dan workshop in onze winkel, en de mannen kunnen dan wel een verzetje gebruiken. Zo ook giseravond! Ik had een heerlijk Jamie Chili con Carne gemaakt en besloot hierbij bovengenoemde wijn te ontkurken.
Produttori del Barbaresco Riserva Moccagatta 1982: Pop and pour. Prachtige iets dakpanoranje kleur. Heerlijke snuffelwijn mooi fijn rood fruit, soms neigend naar geconfijt fruit, viooltjes, maar ook hints van ijzer, thee en fijn hout. Prachtige balans, opvallend fris en eindeloze afdronk. Het was een uitstekende match met het eten. Opvallend dat de wijn in het glas donkerder werd, dat maakt leeftijd schatten bij een wijn die al een tijdje in het glas staat een stuk moeilijker! Beiden hadden we niet de indruk dat de wijn beter werd in het glas, maar zeker ook niet slechter! Prachtglas en dat blijft hij ook nog wel wat jaartjes! 93/100
Weer een bewijs….en dat heb ik al vaker meegemaakt…..dat de wijnen van deze cooperatie bijna onovertroffen zijn in hun PQ verhouding!
Freek