hulp gevraagd

• jenny.hmns

Prikkers graag jullie hulp gevraagd bij het ontcijferen van dit etiket c.q. het achterhalen van deze wijn.

Bedankt vast.

grts

Jenny

• Godfried

Heb nu een uur zoeken achter de rug, maar vond nog niks. Welke letters staan er onderaan het etiket?

• jenny.hmns

Zal ik vragen

Ik heb ook al gevraagd naar de latijnse spreuk maar die is niet verder te ontcijferen

Volgens mij is het in ieder geval geen 1er uit de Bordeaux streek

Even gedacht aan Haut Tayac

Maar de mijter en staf doen me dan weer meer aan Rhône denken

We puzzelen gewoon door

grts

Jenny

• MartinL

Dat is een lastige, mischien zit ie tussen deze collectie ?

http://www.pierrevin.com/fr/mpl1-Regions.html

Mvrgr,

Martin

• jenny.hmns

Bedankt voor de link

Heb met trefwoorden geprobeerd maar wat erop staat is te nieuw.

Ik hoop dat iemand dat wapentje herkent

grts

Jenny

• Mathieu Wechseler

We komen in de buurt! Ook van de Canniere

• jenny.hmns

Super, Ruud mailde het me al

Jullie zijn kanjers!!!

bedankt en een goed (wijnvol) weekend

jenny

• Ruud Göebel

Tja Mat, het blijft toch een lastige! Ik denk dat SA. J. De Cannière & Co N.V. een handelsonderneming was die zich bezig hield met afvullen en onder private label verkopen van wijnen. Jij vond er één uit Pomerol, maar ik kwam dit “familiewapen” ook tegen op een wijn uit Chambolle-Musigny. Maar wat was dan Haut-T—-?

• jenny.hmns

Goede morgen heren,

Leuk hè etiketten ;-)

Pomerol is geen slechte vondst want er zijn meer huizen met religieuze afbeeldingen op het etiket, bv al die Maltezer kruizen

grts

Jenny

• tomm

huis Cannière was inderdaad een negociant bottelaar (maar dit zal voor jou geen nieuws zijn). Soms bottelden ze onder verzonnen naam (en dan is naam moeilijk terug te vinden behalve als je toegang krijgt tot de archieven van cannière), zo niet onder naam van domein waar ze de wijn kochten.

Persoonlijk denk ik dat het om een Bordelaise gaat. Ik kan me niet voorstellen dat ze een C9 of Bourgogne in dergelijke fles botellen. In voorkomend geval maken deze namen ietwat kans :

haut tayac

haut tegula

haut terrasse

haut terres

haut terrier

haut thibaut

haut tinton

haut tornezy

haut tourteau

haut tristan

haut tropchaud

haut troquard

haut troquart

haut truquet

haut tucaou

haut tuquet

Er bestaan ook nog langere namen maar deze maken totaal geen kans omdat ik niet inzie hoe deze op het etiket kunnen gedrukt worden (als je goed kijkt zie je dat niet zo veel plaast hebt na de haut t).

Rekening houdend met de plaatszetting op het etiket geef ik tayac, terres, tinton en tuquet het meest kans.

succes,

Tom