Prikkers graag jullie hulp gevraagd bij het ontcijferen van dit etiket c.q. het achterhalen van deze wijn.
Bedankt vast.
grts
Jenny
Tja Mat, het blijft toch een lastige! Ik denk dat SA. J. De Cannière & Co N.V. een handelsonderneming was die zich bezig hield met afvullen en onder private label verkopen van wijnen. Jij vond er één uit Pomerol, maar ik kwam dit “familiewapen” ook tegen op een wijn uit Chambolle-Musigny. Maar wat was dan Haut-T—-?
huis Cannière was inderdaad een negociant bottelaar (maar dit zal voor jou geen nieuws zijn). Soms bottelden ze onder verzonnen naam (en dan is naam moeilijk terug te vinden behalve als je toegang krijgt tot de archieven van cannière), zo niet onder naam van domein waar ze de wijn kochten.
Persoonlijk denk ik dat het om een Bordelaise gaat. Ik kan me niet voorstellen dat ze een C9 of Bourgogne in dergelijke fles botellen. In voorkomend geval maken deze namen ietwat kans :
haut tayac
haut tegula
haut terrasse
haut terres
haut terrier
haut thibaut
haut tinton
haut tornezy
haut tourteau
haut tristan
haut tropchaud
haut troquard
haut troquart
haut truquet
haut tucaou
haut tuquet
Er bestaan ook nog langere namen maar deze maken totaal geen kans omdat ik niet inzie hoe deze op het etiket kunnen gedrukt worden (als je goed kijkt zie je dat niet zo veel plaast hebt na de haut t).
Rekening houdend met de plaatszetting op het etiket geef ik tayac, terres, tinton en tuquet het meest kans.
succes,
Tom
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?