Wie mag ik feliciteren met al die Greenockjes:D
Hendrik, die achter het net heeft gevist
Ik heb ook niets gekocht; vanochtend heb ik de prijzen nog bekeken en ben toen al afgehaakt omdat er m.i. toen al geen echte koopjes meer tussenzaten.
Een paar dagen geleden ben ik wel bij de bezichtiging geweest. Er viel wel wat op. Ik vraag me af of dit niet een deel van de collectie van Rudy K. was Er waren namelijk wel veel flessen van jonge jaartallen waar het etiket of volledig ontbrak of er erg slecht op zat Ook de aanwezige flessen van Zuid-Afrikaanse of Australische meuk tussen de toppers paste perfect in het plaatje van Rudy K.; je moet de zelf gemaakte topflessen toch ergens mee afvullen Het zal wel onzin zijn wat ik nu schrijf, maar ik vond het in ieder geval wel opvallend bij een verzameling met zo jonge wijnen.
Verder was er nog een meneer die me bij de bezichtiging wel een stuk wijzer heeft gemaakt. Hij waarschuwde me namelijk dat ik moest oppassen omdat veel flessen al waren overleden. Veel wijnen zouden namelijk ‘troebel’ zijn. Ik vertelde hem dat ik het knap vond dat hij dit bij de rode wijnen door de fles kon zien en dat dit wel heel buitengewoon zou zijn bij topwijnen van deze leeftijd. Hij liet het me toen zien. Hij pakte een fles op, draaide hem even rond en scheen toen met een kleine zaklamp door de onderkant van de fles…. Ik heb nog geprobeerd om uit te leggen dat een beetje depot geen probleem hoeft te zijn en dat dit wel iets heel anders is dan een ‘wijnfout’ die troebele wijn oplevert - en dat je bij deze topwijnen die fout niet veel ziet - maar ik denk dat mijn verhaal niet echt aankwam Wellicht is hij vandaag één van de kopers die weer een paar lotjes voor boven de normale marktprijs heeft gekocht
Mvg,
ChrisW
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?