Luis Canas Reserva de Familia 2006 (ja 6)

• H.P.B.

Vanavond in het glas… Het fenomeen van een tijdje terug maar nu de 2006 uitvoering…

Korte impressie, neus ietwat gesloten en gereserveerd maar deondanks zeer uitnodigend.

Vrijwel direct na openen een mooie balans, vol in het fruit en een fris zuurtje.

Gemiddelde lengte met een chocoladeachtig bittertje als restant.

Al met al weer zeer geslaagd… Mooie tannientjes en iets minder ondeugend dan de 2005

Ik denk dat dit jaar een snellere ontwikkeling gaat meemaken dan de 2005 want nu al erg goed in balans.

De houthaters zullen deze ook meer kunnen waarderen vermoed ik.

Zal erom hangen welke ik nou mooier vind. Deze iets meer allemansvriend maar al met al voor de prijs gewoon een klasse wijn.

• Juan

Wij hadden de 2005 vorige week bij onze KURK proeverij. Uiteraard wederom blind waarbij niemand wist welke wijnen er voorbij kwamen. We hadden net een serie top Bordeaux weggetikt toen de final bottle van Luis Canas kwam.

Iedereen was enorm onder de indruk en dacht aan een Napa of een Bordeaux uit rijp jaar of modernist……..94 a 95 punten werden er gegeven…..ca 100 euro wijn…..na de ontmaskering zaten we wederom met onze bek open….Luis Canas 2005 van 11 euro van de Sligro….:D

Hasta luego

John

• H.P.B.

Ik ben benieuwd wat jij van de 2006 vindt…zelfde prijs weer ongeveer… net onder de 15,– in de btw dacht ik

• Hendrik de vierde

Nou vraag ik mij toch af of er fles variatie is.

Heden avond, ook na wat andere wijnen met wat liefhebbers was de L.C. reserva 2005 geen onverdeeld genoegen, wat een bak eikenhout:S

Hendrik, niet vies van hout:D

p.s wat een onrecht op voetbalgebied, maar eens wat Portugees gaan drinken….