Beste Berry,
Ik heb bijna medelijden met je dat je 2012 Bordeaux moet gaan kopen
Eigenlijk wilde ik net een draadje starten met als vraag of er überhaupt wel iemand Bordeaux 2012 heeft gekocht of gaat kopen. Ik heb in de afgelopen 12 jaar dat ik de Bordeaux EP volg nog nooit zo'n kille ontvangst van de nieuwe oogst gezien. Ik heb zelf in ieder geval nog geen fles gekocht en ben dat ook niet van plan.
Er zijn waarschijnlijk meer goede wijnwinkels waar je de wijn kunt kopen dan dat er echt goede wijnen te kopen zijn in 2012
Je kunt bijvoorbeeld denken aan Henri Bloem (hun verkoop is volgens mij net gestart) of Ton Overmars, maar er zijn veel meer goede wijnwinkels voor Bordeaux EP.
Moet het overigens persé Bordeaux uit 2012 worden? Er zullen veel betere regio's zijn in 2012. Chateauneuf du Pape is bijvoorbeeld weer top. Ik geloof dat Californië in 2012 ook heel goed is en dat Duitsland ook weer goede wijnen heeft voortgebracht. Goede wijnen uit deze regio's uit de betere jaren kun je ook heel lang opleggen, waarschijnlijk nog wel langer dan wijnen uit Bordeaux uit een slecht jaar als 2012.
Als je toch iets uit Bordeaux 2012 moet kopen, zou ik voor een select groepje wijnen van de rechteroever gaan. Als je op de grote gemene deler van de wijze woorden van de critici af moet gaan, is daar nog wel wat redelijke wijn voortgebracht.
Mvg,
ChrisW