PN Marquis de Terme GCC Margaux 1999

• H.P.B.

Ooit een keer een kist van gekocht, ik denk in 2001 toen we ons nieuwe huis betrokken en ik opeens de beschikking had over een heuse kelder.

Wel eens een fles geprobeerd maar was er niet kapot van, stroef spul met weinig fantasie. Is ook niet meer van de plank afgekomende de laatste 10 jaar

Dit weekend een beetje aan het ruimen geweest en daar kwam ik ze weer tegen. Flesje gepakt voor de doordeweekse dis.

Gisteren eerste ervaring.

Direct na openen zeer verleidelijke elegant zwoele neus, ietsje dunnig maar wel lekker donker fruit.

Neus deed een zeer fragiel dun sapje vermoeden maar niets was minder waar.

Zeer mooie balans, zwoel fruit, klein fris zuurtje en ook in het lage segment best goed met lekker versmolten tannines die de mond lekker vulden.

Afdronk eerst wat samentrekkend maar smolt heerlijk weg.

Echt een wijn waar je een flinke slok van in de mond kan laten wegebben. Tjonge, wat is dit spul opgeknapt zeg! Mooie rijpe evidente Bordeaux. Heb beduidend duurdere en mindere in het glas gehad.

Vanmiddag klein slokje geprobeerd, neus was wat vermoeid maar in de mond nog erg tof!

Toch leuk vond ik… geeft de burger moed over de condities in m'n keldertje…

• Peter vdB

Gaaf verhaal. Dank voor het delen.

• Peter Snaterse

goed om te lezen. Ik heb 2001 en 2005. Kan ik dus rustig aan mee doen.

De 2001 heb ik al eens gedronken. Vond ik toen (half jaartje terug) fluweelzacht, met ruggengraat.

Het chateau kreeg in Perswijn onlangs een mooie beoordeling

Peter