Antonio Galloni start " VINOUS "

• Dick Schinkel

Net gelezen op het www

I am excited to announce the launch of http://www.vinousmedia.com, which will go live on Monday May 20, 2013.

With Vinous, our vision is to create the world’s most vibrant wine community by bringing together professional reviews, a collection of expert voices, multimedia and, importantly, the opinions of our readers.

Our first release includes articles on the 2009 Barolo vintage, the Champagne Spring Preview and much more. Readers will also have access to my historical database of articles and reviews.

Subscriptions are $120 for one year or $200 for two years. Vinous also offers a premium subscription at $210 per year that gives readers priority access to events, tastings and additional special offers. As we hear from our reader community over the coming months we will introduce more subscription choices with the goal of giving readers the most flexibility possible.

Met smakelijke groet Dick

• Juan

kansloos…..

Hasta luego

John

• John Copier

Antonio weet waarschijnlijk niet hoe lastig “create the world’s most vibrant wine community” is.

• Chris

Wat wel weer opvallend is, is dat hij kennelijk zijn historische proefnotities waar hij goed voor is betaald bij de Wine Advocate mag gebruiken. Dat zou contractueel dan niet echt slim geregeld zijn door Robert Parker.

De entreeprijs lijkt me een beetje hoog. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hij weet te overtuigen om zo'n USD 100,- voor een jaartje toegang te betalen. Hij heeft er volgens mij zo'n 3000 + het aantal dat zijn onkosten dekt nodig om hetzelfde te verdienen als hij bij de WA vorig jaar verdiende :) Dat lijkt me een enorme uitdaging.

Mvg,

ChrisW

• Chris

John Copier Schreef:

——————————————————-

> Antonio weet waarschijnlijk niet hoe lastig

> “create the world’s most vibrant wine community”

> is.

Ik hoop dat hij in ieder geval heeft geleerd dat je dat niet creëert als je hem net als bij de Wine Advocate achter slot en grendel verstopt en alleen voor betalende leden toegankelijk maakt. Daar is in ieder geval een redelijk ‘vibrant community’ verandert in een doodstil forum. Ik mag hopen dat Galloni niet probeert om een vibrant community te creëren onder alleen zijn betalende leden.

Mvg,

ChrisW

• JKo

Prikkers,

Na de boel een week of 10 van de zijlijn gevolgd te hebben, ben ik benieuwd of er in onze prik-community mensen zijn die zich bij Vinous hebben aangesloten.

Graag hoor ik jullie meningen, indrukken, opmerkingen en overwegingen.

Thanks,

Jeroen

• John Copier

Ik heb internet zien opkomen. Van een speeltje tot wat het nu is. Je weet wel de eerste jaren van XS4ALL in Amsterdam. Mijn held uit die jaren is Rop Gonggrijp. Toen een revolutionair en hacker nu een gerespecteerd en graag geziene gast in talkshows. Internet is van iedereen en hoort gratis te zijn. Die tijd dus. Het antwoord is dus nee.

• iRalph

XS4ALL uit de tijd van Gonggrijp en Rodriguez, was in in die tijd niet gratis hoor John ;-)

• JKo

Hee Ralph,

Kun jij inmiddels de site en de info van Galloni vergelijken met hetgeen hij eerder voor TWA deed. Is Vinous een aanvulling of niet?

Je mening over (de reviews) van Monica Larner heb ik inmiddels gelezen :D. En het verbaasde me natuurlijk niet dat een ‘traditionalist’ als jij zich niet helemaal herkent in de voorkeur van de nieuwe Italiaanse reporter van TWA.

Ik heb het idee dat de papillen van Galloni toch altijd wat een minder moderne ijking hadden, zeker als het over de Italiaanse wijnen ging.

Is de liefhebber van de ‘traditionalisti’ (waar ik mezelf toch ook toe reken) beter uit bij Galloni dan bij TWA?

Cheers,

Jeroen

• iRalph

Jeroen, ik volgde Galloni al voordat hij bij WA zat. Ik ben echt een fan van hem. Zijn smaakpallet past prima bij het mijne. Zelden een mishit gehad. Het is dat ik lately weinig kan drinken ( en dus weinig koop), maar anders had ik zo een abo genomen op Vinous.

gr, R