El Fin Del Mundo Daniel Jimenez-Landi 2007

• Dick Schinkel

El Fin Del Mundo *** 2007

Bodegas Jimenez Landi

DO Mentrida

100% Garnacha

Productie: afhankelijk van het jaar, gemiddeld 1500 tot 2000 flessen

*** Later gewijzigd in “The End” door merknaam problemen

Kleur: donker kersenrood.

Neus: Zeer aromatische geuren van rode bessen, kersen, met bloemen en rokerige minerale hints, fris, energiek met gedroogde kruiden en cacaobonen.

In de mond een tikkie kruidigheid en aanhoudende soepele tannines en mineraliteit, prachtig mooi fruit, met balsamico tonen en tres sjiek hout gebruik, nu nog wat jong maar o zo lekker.

Zeer mooie wijn, nu 95 DSP

Met smakelijke Groet Dick

• John Copier

Losse etiketten is heel verdacht zeker wanneer je er een foto van maakt.:D

• Juan

Dick,

Ik heb zojuist deze wijn “koud” laten zetten…..we gaan hem straks drinken bij wat jamon en lomo iberico….

Hasta luego

John

• Chris

Lekker bezig Juan (tu). mijn vakantie zit er nu op :( ( 3 weken Frankrijk), wel heerlijke wijnen gedronken voor budget prijzen .

Gr.Chris,

• Dick Schinkel

Dat leest heel goed John !!!!

Ben benieuwd naar jullie oordeel?

Met Smakelijk Groet Dick

• Peter vdB

Mooie notitie, Dick. Ik moet toch echt eens wat meer Spaans gaan drinken, denk ik dan.

• Dick Schinkel

Hey John,

Hoe was deze wijn?

Lees graag je bevindingen!

Met Smakelijke Groet Dick

• Juan

Dick,

Kan me heel goed vinden in jouw notitie. Voor een Spanjaard is hij heel elegant en volledig gemaakt op zijn finesse. In deze fase ook enorm kruidig, witte peper. Niet zoals bij de meeste jonge Spanjaarden vooral veel donker (bos)fruit zoals zoete bramen, maar kersen en frambozen.

De afdronk is indrukwekkend. Ik zou deze wijn pas vanaf 2018 gaan drinken. Prachtglas met heel veel potentie! 95++/100

Hasta luego

John

• Dick Schinkel

Thanks,

Met Smakelijke Groet Dick