Vinas del Vero Colección Series Chardonnay 2012

• Sander

Afkomstig uit Somontano, Spanje. De wijngaard Lapiedra ligt op zo'n 400 meter hoogte en beschikt over een arme bodem met veel zand en keien.

Helder strogeel. Geurend naar ananas, citrusfruit, groene appel en kruiden. Goed geconcentreerd met tropisch fruit, pruim, frisse zuren. Goed gebruik van eikenhout: licht boterig en een vanilletoets, niet te dominant, maar prima in balans. Flinke afdronk met fraaie zuren. Een heerlijke terraswijn.

Onder de naam “Finca La Piedra Chardonnay” op dit moment te koop voor €3,75. Ongelofelijke prijs-kwaliteitsverhouding, de winkelwagen volladen is mijn advies :).

• Peter B

Thanks Sander. Dan weet ik wat mijn altijdbehalvealszebijmijzijnbierdrinkende vrienden de komende verjaardag te drinken krijgen! >:D<>:D<>:D<

• Juan

tsja…….dit soort wijnen zijn dodelijk voor de detailhandel….haal de accijns, BTW, kosten voor het hout, fles, schroefdop en transport er af……sprak gisteravond nog een directielid van een zeer grote supermarktketen in België die een Cava 1 euro onder de kostprijs verkopen (ook iets van 3 euro nog wat…) Ze verkopen 400.000 flessen per jaar van deze Cava….dus 4 Mio verlies, maar verdienen circa 30 Mio aan de overige boodschappen die de kopers van deze Cava in hun winkelwagen stoppen…..Juist in deze zomermaanden doen ze nog een extra actie op deze cava van 10% zomerkorting om een hoop klanten van andere supermarkten te trekken…..het gaat om de grote getallen….

Hasta luego

John

• Sander

30 miljoen winst… dat is helemaal niet zo dodelijk :D.

Dodelijker voor de producent dan voor de detailhandel denk ik.

• Peter V

Hear hear !!!:):)

Tijd voor een PB proeverij van meuk onder de 10 euro ???

Heb gelukkig de helft van mijn Bathasar VV's en Inspira's aan de Chinees kunnen slijten ( die ze buitengewoon konden waarderen overigens en met name de Inspira

net een tikkie hoger aansloegen dan de Leoville Poyferree 1996).

Als het er van komt……ik doe graag mee ;)

Saluut,

Peter V

• Juan

voordat ik de uitnodiging krijg….ik haak af…..B)-

Hasta luego

John

• Ronald Heijden

Hoi Sander ,

Als dé Somontano expert van het prikbord :D voor mij totaal onbekend huis .

Zou best een apart label kunnen zijn van Viñas del Vero is het grooste wijnbedrijf

van Somontano met een jaarproductie van enige miljoenen flessen dus alles wat

helpt om van de flessen af te komen zullen ze aanpakken.

Zaterdag nog eventjes wat flessen gescoord en is inderdaad een prima wijn zeker voor

dit bedrag. Bedankt voor de tip ! 9 van de 10 wijnen die normaal in dit prijssegment worden verkocht zijn

niet te hachelen maar dit is zeker de 10e van de 10. De gewone Viñas del Vero

Chardonnay ter plekke ook al vaker gedronken zit in dezelfe prijsrange maar is

duidelijk een stuk minder.

Overigens gaan de Enate 234 , Aldahara houtgelagerd , Aldahara staalgelagerd en

Bodegas Laus Chardonnay's qua kwaliteit hier wel een stuk over heen hoor en ook

allemaal nog ver onder de E 10,00

In augustus zet ik na een tussenstop van een week in Baskenland (omgeving Bilbao) weer

koers naar mijn o zo geliefde Somontano.

Groeten en zie je dit weekend voor wat Portugees op het bord en in het glas !

Ronald

• Peter V

Organoleptisch proeven boven wijnen van 10 euro bestaat niet volgens mij.

Dus gewoon eens doen .

Goed voor de opleiding.

Saqluut,

Peter V

• Willem(***)

Jongens,

wil je een serieuze tip :D

http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000781800/000/000781804_001_380970_1000.jpg

Deze Chenin van Gall&Gall is echt goed en net geen 10€

gr

Willem

Ps. niet belangrijk, maar 92 PP :D

• Sander

Dat vind ik helemaal geen slecht idee :). Ik ben wel in voor een “Joeten-proeverij” ergens in september. Wie doet mee?

En als Ronald tijdens de vakantie zijn aanhangwagen vollaad met Enate en Aldahara, dan gaat dat helemaal goedkomen ;).